Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Preview:

Uncharted: Golden Abyss


Door Joni Philips op 07-02-2012 om 08:05
Bron: Gamed

Momenteel zijn de avonturen van Nathan Drake exclusief op de PlayStation 3 beschikbaar, maar met Uncharted: Golden Abyss maakt Drake binnenkort de overstap naar de PlayStation Vita. Kan dit avontuur zijn PlayStation 3 avonturen evenaren?

Uncharted: Golden Abyss wordt ontwikkeld door Sony Computer Entertainment Bend Studio, een studio die vooral bekend is van de Syphon Filter serie en Resistance: Retribution; waarbij ze nauw samenwerken met Naughty Dog voor de continuďteit van het verhaal. In de game werpen we namelijk een blik op het verleden van Nathan Drake, op de gebeurtenissen vóór Uncharted: Drake’s Fortune. In Golden Abyss reist Nathan Drake naar Centraal-Amerika op zoek naar het geheim van een Spaanse expeditie die vierhonderd jaar geleden compleet uitgemoord werd, waarbij het geheim lijkt te leiden naar een moorddadige sekte die nog steeds actief is en een legendarische verloren stad. Daarnaast wordt de zoektocht gecompliceerd door de rivaliteit tussen Jason Dante, een oude vriend van Drake, en Marisa Chase, de kleindochter van een verdwenen archeoloog, omdat beiden regelmatig het pad kruisen van Drake. De game brengt ons dus grotendeels een nieuwe cast.


De cast is dus vernieuwd, maar de gameplay moet nog steeds vertrouwd aanvoelen met een mix tussen het schieten en het platformen. In Golden Abyss ligt de nadruk hierbij meer op het zoeken en verzamelen van verschillende collectibles. Zo zal je foto’s moeten nemen voor het plakboek van Drake, of bepaalde markeringen zoeken om de game honderd procent uit te spelen. Je zal dus meer reden hebben om de omgevingen te verkennen dan in vorige delen, waar je alleen maar 101 schatten kon vinden. Het maakt de gameplay lichtjes anders en moet het avontuur realistischer doen aanvoelen. In vorige delen leek Nathan Drake namelijk altijd in een rechte lijn af te gaan op zijn doel, nu zal hij meer onderzoek moeten verrichten en foute afslagen nemen. Dit alles gebeurde echter gelukkig zonder de eerder genoemde mix onderuit te halen, zodat het nog steeds aanvoelt als Uncharted.

De standaard-besturing is hierbij bijna identiek aan de besturing van de consoleversies; maar Bend Studio heeft eveneens alternatieven voorzien waarbij men gebruik maakt van de verschillende mogelijkheden van de Vita. In de eerste plaats maakt de game gebruik van het touchscreen voor het platformen. Stel je bent een muur aan het opklimmen en je hebt geen zin om met de analoge sticks het juiste pad aan te duiden. Dan moet je simpelweg een lijn trekken met je vinger over het pad dat je wil volgen, waarna Drake de rest doet. Ook melee kan toegepast worden via het touchscreen; besluip een vijand en tik hem aan waarna Drake een finisher uitvoert. Simpel aantikken op het touchscreen of gewoon driehoekje indrukken; je moet zelf weten wat je wil, maar je kunt de keuze op elk moment maken. Beide zijn tegelijk actief, je moet niets activeren in een menu.


Daarnaast maakt Uncharted: Golden Abyss ook gebruik van de SixAxis technologie binnen de PlayStation Vita, wat gaat van balanseer-elementen wanneer je over een nauwe kloof loopt of wanneer je aan een touw aan het slingeren bent tot het Intui-Aim systeem. Door het Vita systeem te draaien beweegt ook je richthoek en komt de vijand in het beeld. De game helpt hierbij met het richten, maar desondanks lijkt dit systeem nog een beetje onhandig. Of het ook echt onhandig blijkt, zullen we ontdekken op 22 februari, Ucharted: Golden Abyss verschijnt namelijk gelijktijdig met de handheld.


08:07  The Simpsons Arcade
07:43  Developer Diary Microsoft Flight
 Reacties (3)
 Pagina: 1
rouwe111 op 07-02-2012 om 10:07 [Niv: 5 / Exp: 241]
Deze game moet ik hebben

elemeNt op 07-02-2012 om 12:00 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Ik denk dat deze game toch wel erg gaat tegenvallen hoor. Het mist gewoon die Uncharted vibe/passie en straalt niet zoveel kwaliteit uit als de andere.

Meremco op 07-02-2012 om 18:44 [Niv: 27 / Exp: 1370]
ik vind dat er veel jungle inzit.... :] toch haal ik hem natuurlijk!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Uncharted: Golden Abyss
Type:
Game
Releasedatum:
22-02-2012
Ontwikkelaar:
Sony Bend
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media