Ondanks een gerucht dat Tomb Raider doorgeschoven zou zijn naar 2013 staat deze vooralsnog gepland voor het huidige jaar, vandaag leren we enkele nieuwe details van deze reboot.
In een Q&A sessie komen we het volgende weten:
- In de toekomst zal de ontwikkelaar behind the scenes content vrijgeven, echter niet op een manier zoals de meeste developer diaries. Het gaat om iets speciaals in de nabije toekomst, echter is nog niet bekend wat dit precies is.
- De combat in de game moet gevarieerde stylen bevatten zodat de gameplay niet eenzijdig is. Er zal hierbij een rol weggelegd zijn voor bijvoorbeeld melee, ranged en stealth elementen. Nieuwe details en beelden van deze combat worden rond de E3 getoond.
- Op het eiland zitten diverse mensen die we tegen zullen komen, alsmede voldoende diversiteit in de verschillende ontmoetingen met zowel personen als dieren. Hierin is een rol weggelegd voor het jagen met je pijl en boog, echter willen ze nog niet vrijgeven of er bijvoorbeeld mythische wezens of baasgevechten op het eiland zijn.
- Het spel kent geen liefdesverhaal, Lara is drukdoende op het eiland en vooral bezig met overleven. Zou je dit ook nog eens combineren met het overleven van een relatie, dan zou dit teveel van het goede worden. Het is mogelijk iets wat ze in nieuwe Tomb Raider games na kunnen streven, echter is dit een punt waar ze pas veel verder in de toekomst over na zullen denken.
- Zoals gezegd ligt de nadruk op het overleven, echter is er tevens ruimte om te onderzoeken en zo items en artefacten te ontdekken.
- Het is niet zo dat je iedere klif vrij kunt beklimmen, er zijn beperkingen in de vorm van te steile of te puntige rotspartijen. Tegelijkertijd is de wereld echter natuurlijk en organisch, waardoor andere rotsen zich er juist perfect voor lenen om beklommen te worden. Er zijn hierbij echter geen aanwijsbare punten zoals witte belijningen, de speler zal zelf moeten ontdekken wat wel en niet mogelijk is.
|