Terwijl gamers uit kijken naar Sonic the Hedgehog 4: Episode 2 is SEGA al veel verder in haar plannen, zo kijken ze naar de mogelijkheden van de egel op de PlayStation 4 en Xbox 360 opvolger.
Ontwikkelaar Takashi Iizuka wil in een interview niet bevestigen dat ze de ontwikkeling van de game reeds gestart zijn, wel geeft hij aan dat het waarschijnlijk is dat de 3D stijl terug zal keren.
quote: "Sonic is in de laatste twintig jaar zeer geëvolueerd. Hierbij zijn er twee verschillende speelstijlen. Er is de 2D side-scrolling platform actie en het 3D aanzicht. Met de Sonic 4 serie gingen we voor de 2D actie, maar ik ben tevens geďnteresseerd in uitdagingen en iets compleet nieuws met een 3D aanzicht."
Nog altijd is onduidelijk welke plannen Sony en Microsoft voor hun nieuwe consoles hebben, echter streeft Iizuka geen fotorealistische graphics na wanneer het om Sonic gaat. Het brengen van een kleurrijke wereld blijft belangrijk, waarbij de extra kracht nog meer overtuiging kan brengen.
quote: "Als voorbeeld, in Sonic Generations gebruiken we Global Illumination binnen de Hedgehog Engine voor het lichtsysteem. Met beter hardware specificaties kunnen we real-time calculaties maken voor het licht, hetgeen slechts één van de punten is waarin we momenteel nog gelimiteerd zijn."
Van Nintendo is reeds bekend dat ze later dit jaar de Nintendo Wii U op de markt brengen, volgens de baas van Team Sonic een perfecte match. Daar waar de Nintendo Wii veel families aansprak zal dit met een nieuwe controller niet anders zijn, waardoor de doelgroep alleen maar vergroot zal worden. Helaas wilde hij nog geen details geven over de implementatie van de controller in een Sonic game.
|