Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Prototype 2


Door Rene Groen op 05-04-2012 om 09:27
Bron: Gamed

Met Prototype kregen we in 2009 een game met twee gezichten. Hoewel qua gameplay op het eerste gezicht indrukwekkend viel deze al snel in herhaling en ook het verhaal bleek minder indrukwekkend dan waar we op gehoopt hadden. Met een sequel onder de simpele naam Prototype 2 moeten oude fouten worden rechtgezet.

Het origineel draaide om Alex J. Mercer, een man die ontwaakt op het moment dat er net een autopsie op zijn lichaam plaats zal vinden. Nog voordat hij beseft wat er precies aan de hand is worden de dokters vermoord en kan hij ternauwernood ontsnappen, echter niet zonder te ontdekken dat hij speciale krachten heeft verworven vanuit een virus. We maken een sprong in de tijd, eentje van veertien maanden om precies te zijn, en het virus is nog altijd niet verdwenen. De stad is opgedeeld in drie zones, te weten groen (waar de mensheid vrij kan leven), geel (het arme en drukbevolkte deel waar het virus groeiende is) en rood (Manhattan, ook wel New York Zero genoemd, een gebied dat vrijwel niet betreden kan worden). Het rode leefgedeelte is waar Alex Mercer sinds Prototype flink heeft huisgehouden, het is dan ook niet gek dat juist hij de schuld krijgt van een tweede virusuitbraak. Onder degene die hem dit kwalijk nemen vinden we ook Sergeant James Heller, echter heeft hij nog een geheel andere reden: hij ziet Mercer als de schuldige voor het overlijden van zijn vrouw en kind. In hoeverre deze schuld daadwerkelijk klopt leren we uiteraard gedurende het verhaal zelf.


Net als de man die hij zo haat is Heller geďnfecteerd door het virus, echter betreft het hier een aangepaste variant die geheel nieuwe mogelijkheden met zich mee brengt. Verwacht echter niet dat alle krachten in één keer over je heen geworpen zullen worden, de opbouw is dit keer een stuk geleidelijker en nieuwe mogelijkheden worden onder andere vergaard door aan sidequests te voldoen. Hiernaast is er een kleinschalig RPG-sausje over het geheel gegoten waarmee we de keuze krijgen om bepaalde statistieken verder uit te breiden, uiteraard aan ons de keuze latend welke dit zijn. Enig minpunt dat uit dit systeem voortvloeit is dat we bekende functionaliteiten uit het origineel opnieuw aan moeten leren. Verwacht echter geen kopie, juist door de variatie in het virus is Heller tevens in staat om geheel nieuwe trucjes te laten zien.

Zoals uit de eerste alinea al af te leiden was is de setting in het spel onveranderd, nog altijd speelt het verhaal zich binnen New York af, echter moeten de verschillende zones ervoor zorgen dat we ook op dit gebied niet te maken hebben met een directe overzetting van het origineel. Eveneens aangepast is één van de kritiekpunten binnen deze stad, veel gamers ervoeren de gameplay als te chaotisch; gevaar kwam van alle kanten zonder dat goed duidelijk werd hoe je dit effectief kon bestrijden. Met een simpel hulpsysteem van indicatoren moet dit probleem met de sequel tot het verleden behoren, tegelijkertijd kun je niet simpelweg dezelfde krachten blijven gebruiken om je overal langs te werken, specifieke vijanden en obstakels vereisen specifieke krachten.


Bij deze vijanden zien we overigens terugkerende gezichten, maar tevens geheel nieuwe mutanten zoals honden en de Behemoth. Laatstgenoemde is een groots dier die als baas fungeert en je zal bestoken met alles wat in zijn omgeving staat. Het is een terugkerend thema voor de game: meer, maar vooral ook nieuw. De ontwikkelaar benadrukt echter dat we ‘meer’ niet moeten zien als ‘meer van hetzelfde’. Radical Entertainment lijkt geleerd te hebben van haar fouten en een betere opbouw, een strakker verhaal en een gestroomlijnder geheel gemaakt te hebben. Of ze dit daadwerkelijk gelukt is leren we op 24 april wanneer de game in de schappen ligt voor de PlayStation 3 en Xbox 360.


07:20  Final Fantasy: Theatrhythm naar Europa
07:31  Developer Diary Quantum Conundrum
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Hybrid op 05-04-2012 om 12:36 [Niv: 6 / Exp: 278]
One to watch.

MaartenL (Redacteur) op 05-04-2012 om 13:22 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Zit nog te twijfelen of ik de console versie haal of ga wachten op de PC versie over een aantal maanden...

SgtJager96 op 05-04-2012 om 17:34 [Niv: 39 / Exp: 1964]
Ik ga deze halen voor de PS3 dat is zeker ik vond deel 1 al heel gaaf maar deze word volgens mij nog veel beter!

jerfo op 05-04-2012 om 23:15 [Niv: 93 / Exp: 4627]
heerlijk choas schoppen in de stad
onschuldige mensen meesleuren en zover mogelijk gooien om dan te proberen ze bij te houden in de lucht
of vermomd als oud omaatje door de stad sprinten gewoon voor de lols

the_dan op 06-04-2012 om 01:45 [Niv: 310 / Exp: 15521]
@ maarten, gewoon de PC versie
Is vast ook nog iets goedkoper

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prototype 2
Type:
Game
Releasedatum:
24-04-2012
Ontwikkelaar:
Radical Entertainment
Uitgever:
Vivendi Games
Media:








Meer media