Dat de Gizmondo in Europa niet zo'n succes is geworden is voor de makers geen reden om bij de pakken neer te zitten. Ze hebben een breedbeeld versie in de maak en gaan dit jaar nog de Amerikaanse markt enteren.
Sony en Nintendo krijgen er dus een concurrent bij op de Amerikaanse Handheld markt, of de laatstgenoemden hier wakker van liggen is natuurlijk maar de vraag.
De Gizmondo zal gereleased worden in twee versies. Een versie zonder reclame kost 399 dollar. Een versie met de zogenaamde "smart-ads" zal 229 dollar kosten, hierbij kan men wel 3 keer daags een reclameblok van 40 seconden verwachten.
De Gizmondo zal releasen met de volgende games: Fathammer Classics, , Hockey Rage 2005, Pocket Ping Pong 2005, Trailblazer, Sticky Balls, Gizmondo Motocross 2005, Toy Golf, Ball Busters, Richard Burns Rally, FIFA 2005 en SSX 3.
Begin volgend jaar zal de widescreen versie van de Gizmondo gepresenteerd worden. Dit tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas.
De Gizmondo zou op 22 oktober in de Amerikaanse winkels liggen, hij zou in alle staten leverbaar moeten zijn.
|