Peter Molyneux opende onlangs zijn eigen studio onder de naam 22 Cans, waarbij we leerden dat het eerste project de naam Curosity draagt, inclusief DLC. Dure DLC welteverstaan.
De iOS en PC titel werd eerder deze week onthuld, doel is dat spelers met een beitel een zwarte kubus te lijf gaan. Ze doen dit niet voor niets, er ligt namelijk een prijs in de kubus en de eerste persoon die erbij komt mag deze houden.
Om nieuwe beitels te verkrijgen is er een DLC model opgesteld, waarbij je voor één beitel ongeveer 65 cent betaalt. Hoewel deze prijs nog mee valt kun je tevens een diamanten beitel kopen die honderdduizend keer krachtiger is dan een standaardmodel. Kosten? Ongeveer € 55.000 Euro.
Molyneux is het met ons eens dat dit een enorm geldbedrag is, toch ziet hij het niet als een manier om geld te verdienen, het is juist een manier om psychologie te testen.
quote: "It is a record and study how news of what’s inside spreads across social media in an attempt to explore the psychology of social media users. We will rely entirely on social media.”
Het resultaat van Curosity vormt uiteindelijk de basis voor 22 Cans' nieuwe game die over twee jaar moet verschijnen. Dit eerste project zal over enkele weken verkrijgbaar zijn.
|