Met titels als Fahrenheit en Heavy Rain toonde ontwikkelaar Quantic Dream ons al dat ze niet zomaar games maken, een lijn die ze door willen trekken met de komst van Beyond: Two Souls.
In een interview geeft David Cage aan dat hij niet zomaar een videogame wil maken, noch een titel die speelt als een videogame. In plaats daarvan wil hij iets creëren dat volledig organisch is, in zowel animaties als de manier waarop ze het verhaal vertellen.
Volgens Cage betreft het een emotionele tocht, je vertrekt met een karakter en start je leven, je spendeert tijd samen, je deelt gevoelens en je acties hebben consequenties voor dit karakter.
quote: “What I tried to create is a story in which you feel you are free, and in which you feel that each time you do something there is a logical consequence to your actions."
De vergelijking met Heavy Rain is volgens hem snel getrokken, er is een sandbox aspect, echter is deze ervaring meer open. Het echte plezier haal je uit deze game door te vergeten dat het een videogame is met een achterliggende progammeur en pixels. Je dient alles om je heen te vergeten en je betrokken te voelen met hoofdkarakter Jodie.
Beyond: Two Souls is een PlayStation 3 exclusive die verschijnt in 2013.
|