Aankomende oktober mogen we, vroeger dan oorspronkelijk gepland, aan de slag met Resident Evil 6. Dat het spel de nodige uren speeltijd heeft wil Capcom ons nu alvast duidelijk maken.
Producer Yoshiaki Hirabayashi laat via de Europese PlayStation Blog weten dat ieder van de drie verhaallijnen uit Resident Evil 6 zeventig tot tachtig procent van heel Resident Evil 5 beslaat. In totaal zal de game hiermee ongeveer twee keer zo lang zijn dan diens voorganger.
Een getoonde demo gedurende de E3 bracht veel kritiek teweeg omdat er te weinig angst in de game zou zitten die we kennen uit de originele titels. Hirabayashi tracht al deze fans echter gerust te stellen, het was slechts een onderdeel van een demo en de klassieke gameplay 'waarbij je een shotgun draagt met slechts twee kogels in een gevaarlijke situatie' zeker terug zal keren.
quote: “Those elements will come into play in the real flow of the game when you get to this point, and we think that’s what survival horror is all about. ‘Can I live through this situation with the resources I have at hand?’ You should feel like that, like you’re playing a Resident Evil game.”
|