Met zijn nieuwe ontwikkelstudio 22 Cans werkt ontwikkelaar Peter Molyneux aan meerdere experimentele projecten, het eerste resultaat hiervan draagt de naam Curiosity.
Het project is niets meer dan een grote kubus die op zijn beurt weer is opgebouwd uit zestig miljoen kleine kubussen. Doel is om met een beitel de kubus geheel kapot te slaan en het geheim te ontdekken wat hierin schuil gaat. Het mysterie werd eerder al door Molyneux omschreven als 'zeer waardevol en dermate belangrijk dat het levens verandert.'
Hoewel miljoenen spelers tegelijkertijd op het blok in kunnen slaan is er uiteindelijk maar één speler die het uiteindelijke geheim bloot zal leggen, waarbij de mogelijkheid tot slaan is weggelegd voor microtransacties. Een normale beitel kost hierbij ongeveer vijftig dollarcent, een diamanten beitel waarmee we veel meer weg kunnen slaan gaat weg voor het immense bedrag van vijftigduizend dollar.
Of het project een succes zal worden valt te bezien, vanaf 22 augustus kunnen we in ieder geval binnen met slaan, dan verschijnt de 'game' op de PC, iOS en Android.
|