Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Polytron brengt geen verbeterde Fez patch uit


Door Rene Groen op 19-07-2012 om 15:16
Bron: Polytron Corporation Website

De Xbox Live Arcadetitel Fez werd bij ons zeer enthousiast ontvangen, het spel scoorde een 93, echter bleken er ook problemen te zijn. Een patch verhielp dit niet, waarna ontwikkelaar Polytron besluit om het spel toch niet aan te pakken.

Vorige maand lieten we weten dat een patch eerder problemen dan oplossingen bracht, gamers lieten namelijk weten dat ze na de installatie van de patch te maken kregen met corrupte bestanden. Microsoft besloot hierop de patch offline te halen, waarna Polytron beterschap beloofde.

Naar nu blijkt komt de ontwikkelaar haar belofte niet na, de patch die nu wordt aangeboden in de game betreft namelijk dezelfde patch die corrupte savebestanden achter liet. Op het blog is te lezen dat ze geen nieuwe patch uit zullen brengen omdat Microsoft ze voor een keuze stelde: breng een nieuwe patch uit en stap opnieuw in het certificeringsproces voor een bedrag van veertigduizend dollar of zet de oude patch opnieuw online. Dit laatste is opvallend aangezien deze juist eerder offline werd gehaald, echter zien ze de patch als 'goed genoeg' omdat het aantal meldingen van corrupte bestanden minimaal zou zijn.

Opvallend is dat de indie ontwikkelaar aan geeft al veel geld aan Microsoft gegeven te hebben om hun game überhaupt op Xbox Live Arcade uit te mogen brengen. Volgens het bedrijf is het een misverstand dat Microsoft juist de ontwikkelaar betaalt en ze zien veertigduizend dollar dan ook als teveel geld om de kans te lopen dat er alsnog iets fout kan gaan en ze wederom een patch uit moeten brengen, waarbij het bedrag wederom betaald moet worden.

Polytron weerspreekt dat de problemen simpelweg niet opgelost kunnen worden, wanneer de game op Steam was uitgebracht zou de juiste patch geheel gratis binnen twee weken online gezet zijn, dat ze hier bij Microsoft voor moeten betalen vinden ze dan ook onzin. Tegelijkertijd benadrukken ze dat 99 procent van de gamers geen last zullen ondervinden van de problemen, voor het ene procent dat er last van heeft bieden ze hun excuses aan.
quote:
"We know this hurts you the most, because you’re the ones who put the most times into the game. And this breaks our hearts. We hope you dont think back on your time spent in FEZ as a total waste."

Onze review van Fez kan hier worden nagelezen.


15:19  PES 2013 demo komt deze maand
14:59  Virtual Console - Week 187
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Louis Tinner op 19-07-2012 om 15:19 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Das knap lullig, maar wel begrijpelijk

konnichiwa op 19-07-2012 om 17:07 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Phil is het typische voorbeeld van een indie developper die dacht dat hij snel rijk zou worden maar omdat hij faalt probeert hij zijn frustrutatie op iedereen uit te werken.

Een kleine samenvattingen van zijn uitspraken..

-De Japanse game industrie sucked! (dit in een zaal met veel Japanse ontwikkelaars).
- PC sucked consoles zijn beter (Nu zegt hij dat hij liever op steam zijn game had uitgebracht)
- XBLA is geweldig (en nu weer niet meer)..

Er is een reden waarom er een certificeringsproces is, zodat devs hun games zo perfect mogelijk zouden maken zodat men bij release niet meer teveel moet gaan patchen, het is niet MS fout dat hij na 5 jaar aan de game te werken nog zo'n fouten in de game liet.

AltairJack op 19-07-2012 om 20:25 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Dit krijg je dus als je games koopt van middelmatige ontwikkelaars. Het is maar goed dat MS zulke strenge eisen heeft om de kwaliteit te waarborgen. En ze denken blijkbaar ook dat MS hun juist moet betalen voor hun niet werkende goedkope troep.

Die matige ontwikkkelaars met hun goedkope budgetgames mogen lekker opdonderen naar Steam, IOS en Android om hun games daar voor 50 cent te verkopen . Voor 50 cent hoef je de kwaliteit ook niet te bieden die MS probeert te waarborgen.

Louis Tinner op 20-07-2012 om 09:10 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Ach hou op, he fanboyism druipt uit je comment

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fez
Type:
Game
Releasedatum:
14-04-2012
Ontwikkelaar:
Polytron
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media