Microsoft duikt in op de Velocity Architecture van de Xbox Series X
Door Rene Groen op 15-07-2020 om 16:23
Microsoft is met een video ingegaan op de Velocity Architecture van de Xbox Series X. Hoewel het om een hoop technische termen gaat leren we onder andere dat de SSD veertig maal sneller is dan bij de Xbox One en speciaal gemaakt is voor langdurig gebruik, in tegenstelling tot de SSD's voor PC's.
Een andere feature is Hardware Accelerated Decompression, een mooie term om aan te geven dat ze gamebestanden kunnen comprimeren zodat het minder schuifruimte inneemt zonder kwaliteitsverlies. Eveneens technisch is New DirectStorage API, wat erop neerkomt dat ontwikkelaars tools hebben om laadtijden te reduceren, denk aan fast travel binnen een game. Als laatste is er nog Sampler Feedback Streaming, een manier om textures binnen een game te optimaliseren, afhankelijk van hoe ver je er vanaf staat. Voor een meer technische uitleg verwijzen we jullie graag naar Xbox Wire.
De Xbox Series X moet later dit jaar verschijnen, op 23 juli laten ze ons in een presentatie nader kennis maken met de first-party titels die ze voor ons in petto hebben.