Jade Raymond heeft een rijke geschiedenis in de game-industrie, zo was ze werkzaam voor Ubisoft, Electronic Arts en Google Stadia. Deze laatste maakte bekend alle first-party studio's te sluiten en dus was het tijd voor een nieuwe uitdaging, zo moet ze hebben gedacht.
Deze nieuwe uitdaging komt in de vorm van Haven Studios, een ontwikkelstudio in Montreal met ondersteuning van Sony Interactive Entertainment. Vanuit deze onafhankelijke studio werkt ze aan een origineel IP voor PlayStation.
quote: "Vandaag kondig ik Haven aan, een onafhankelijke studio waar veel van de getalenteerde game-ontwikkelaars met wie ik jarenlang heb samengewerkt (en waar ik heel veel van hou!), samenkomen om te doen waar we het meest gepassioneerd over zijn.
Het wordt tijd dat we ons opnieuw concentreren op GAMES op een plek waar we onze ambachten kunnen uitoefenen zonder enige belemmering. We willen werelden creëren waar spelers kunnen ontsnappen, plezier hebben, zich kunnen uiten en gemeenschap kunnen vinden. We willen onze passie in een project gieten. We willen iets wonderbaarlijks maken dat mensen kunnen ervaren. Omdat we geloven in de kracht van games om mensen vreugde te geven. En Sony ook. Hun toewijding is ongeëvenaard. Daarom zou ik niet gelukkiger kunnen zijn met hun steun.
Samen willen we games maken die een toevluchtsoord zijn voor spelers, en we willen een studio bouwen die een toevluchtsoord is voor ontwikkelaars. Dus hoewel we vandaag niet veel details hebben om aan te kondigen, wil ik dat de PlayStation-community weet dat Haven Studios al hard werkt aan een onaangekondigd IP-adres. We kunnen niet wachten om je meer te laten zien!"
|