Ontwikkelaar Bokeh Game Studios kondigde twee jaar geleden hun game Slitterhead aan. Omdat de mannen achter Siren en Silent Hill verantwoordelijk zijn voor het project vermoeden velen dat het een horrorgame betrof, toch blijkt dit niet het geval te zijn.
In de nieuwste uitgave van het Japanse magazine Famitsu leren we dat we meer in de richting van een actiegame moeten denken, waar wel horrorelementen in aanwezig zijn. De game laat zich spelen als een manga en het is niet het doel van de ontwikkelaar om spelers bang te maken. Tegelijkertijd is het geen game voor iedereen, bloed zal namelijk rijkelijk vloeien.
De gameplay is eenvoudig gehouden. Volgens de studio moeten de gevechten vooral leuk zijn, door gebruik te maken van verschillende krachten. Door een normale moeilijkheidsgraad moeten we ook niet overweldigd raken en ook zullen de meesten snel hun weg vinden. Opletten is wel aanbevolen, het verkennen van de omgeving is namelijk erg belangrijk.
Slitterhead speelt zich af in de dichtbevolkte straten van ‘Kowlong’, gevuld met onduidelijkheid en chaos, en werpt spelers op als de ‘Hyoki’, een entiteit zonder geheugen en fysieke vorm. Zijn enige motief is het uitroeien van de monsterlijke wezens die bekend staan als ‘Slitterheads’ die door de stad kruipen en zich vermommen als mensen.
Terwijl ze door het levendige, neonverlichte stadsbeeld dwalen, moeten spelers op zoek gaan naar bondgenoten onder de mensen die bekend staan als ‘Rarities’, gevaarlijke organisaties infiltreren en volgen, en deelnemen aan gevechten waarbij ze de kracht van bloed benutten.
|