Tijdens de San Diego Comic-Con was ook BioWare aanwezig en aldaar bespraken ze het aankomende Dragon Age: The Veilguard. Enkele van de details die daar naar voren kwamen hebben we voor jullie op een rij gezet.
- Volgens creative director John Epler en creative performance director Ashley Barlow duurde het zo lang om Dragon Age: The Veilguard te maken omdat ze ook aan andere projecten werkten. Tegelijkertijd wilden ze van Dragon Age geen haastklus maken, het moet de beste versie worden van wat mogelijk is.
- De casting voor de personages startte vijf jaar geleden. Dit is al even geleden, maar tegelijkertijd niet gek als je bedenkt dat er zevenhonderd personages worden ingesproken, wat neer komt op 80,000 zinnen, of 140,000 zinnen als je Rooks mee neemt.
- Als je een vergelijking wil trekken of dit aantal zinnen nu veel is of niet: de voorganger Inquisition had 88,000 zinnen. Tegelijkertijd zijn er ook veel games die hier ver aan voorbij gaan, zo had Starfield 250,000 zinnen en Red Dead Redemption 2 had er meer dan 500,000. Ook Baldur's Gate III staat bekend om zijn vele zinnen, alleen werd hier nooit een officieel aantal voor gegeven.
- Om alles mee te kunnen krijgen van de game hoef je niet allerlei andere content tot je genomen te hebben. Er zijn weliswaar personages uit de comics aanwezig, vooral van The Missing, maar als je deze niet gelezen hebt geeft dit je geen achterstand.
Dragon Age: The Veilguard verschijnt later dit jaar op de PC, PlayStation 5 en Xbox Series, helaas zal de game geen opwachting maken tijdens Gamescom.
|