Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Hands-On:

PlayStation All-Stars: Battle Royale


Door Joni Philips op 09-10-2012 om 07:20
Bron: Gamed

Onder invloed van Nintendo's succes met Super Smash Bros. Melee en Brawl bedachten Sony Computer Entertainment en Superbot samen PlayStation All-Stars: Battle Royale, een vechtgame waarin verschillende oude en nieuwe PlayStation-iconen het tegen elkaar opnemen voor een hectisch spektakel.

Dit chaotische spektakel zal in de eerste plaats zeer vertrouwd lijken, het concept van PlayStation All-Stars: Battle Royale ligt zeer dicht bij het concept van Super Smash Bros. Vier personages worden geplaatst op een dynamisch veranderend level met een simpele doelstelling: de tegenstanders zoveel mogelijk doden om zelf punten te scoren. Je kunt dit doen met je eigen aanvallen of met items die af en toe in het level gedropt worden. Met momenten zal zelfs het level ingrijpen, zo is er een God of War level waarin de god Hades regelmatig uithaalt. Uit onze eerste hands-on op Gamescom bleek dit spektakel zeer leuk, maar met momenten vooral onoverzichtelijk. Zo was het compleet onmogelijk om te zien wie aan het winnen was en kon je ook gewoon niet zien hoe je ervoor stond. Op die manier onderscheidt men zich weliswaar compleet van Super Smash Bros., maar dat element had men toch mogen kopiëren. Hopelijk weet de definitieve release meer duidelijkheid te brengen, een korte demo op een beurs is nu eenmaal niet de gemakkelijkste manier om een game te leren kennen.


Toch vielen ook meteen enkele goede elementen op, waaronder de grote toegankelijkheid. Je kunt zeer snel aanvallen lanceren met vierkantje, driehoekje en cirkeltje terwijl je met kruisje door het beeld springt. Ook het oppikken van items gaat gemakkelijk met een sneller druk op de schouderknop. Alles gebeurt hier zonder leercurve en je leert al spelende je personage kennen. De diepgang komt dan weer via de speciale aanval. Door vijanden aan te vallen verdien je speciale orbs waarmee een metertje wordt opgeladen dat onderaan je personage staat. Dit metertje bestaat uit drie niveaus en bepaalt je speciale aanval. Je kunt deze meteen uitvoeren als je een niveau vol hebt, of je kunt hem opsparen tot je twee of drie niveaus hebt gevuld om een meer effectieve aanval uit te voeren. De aanvallen verschillen hierbij zeer sterk afhankelijk van het niveau, zodat je drie unieke aanvallen hebt. In de multiplayer (te spelen met maximaal vier personen, zowel offline als online) zorgt dit voor de nodige strategie. Je zou maar eens in de laatste seconden worden uitgeschakeld door iemands opgespaarde speciale aanval.

Ontwikkelaar SuperBot Entertainment begon de ontwikkeling van het spel in 2009 met een uitgebreide blik door het verleden van Sony, waarbij men vrije keuze had uit alle Sony-personages voor opname. Logische keuzes hierbij waren onder andere Kratos van God of War, Nathan Drake uit Uncharted, Cole uit inFamous en de platformhelden Jak, Daxter, Ratchet, Clank, Sackboy en Sly Cooper. Zij werden aangevuld met iets minder evidente personages als Spike uit Ape Escape, Sir Daniel Fortesque uit MediEvil, Heavenly Sword's Nariko, Radec uit Killzone en Parappa uit Parappa the Rapper. Zelfs Fat Princess is opgenomen. De personages komen dus uit een gevarieerd aanbod aan spellen waarbij er weinig evidente namen zijn die ontbreken. Men was echter intelligent genoeg om zich niet te beperken tot Sony-personages, er werd ook samengewerkt met verschillende externe uitgevers om hun personages op te nemen. De uiteindelijke keuze viel op Dante uit Devil May Cry, Heiachi uit Tekken, Raiden uit Metal Gear en Big Daddy uit BioShock. Op dit gebied hebben we toch te klagen, het gemis van Crash en Spyro is onverklaarbaar. Bij een eventuele sequel zouden deze personages zeker moeten opgenomen worden.


Voorlopig blijft de keuze van personages relatief beperkt met een twintigtal personages. SuperBot belooft echter dat alle personages een compleet eigen, unieke stijl hebben. Zo is er Sly Cooper die vijanden niet kan blokkeren, maar wel onzichtbaar kan worden; en kolonel Radec die door zijn sniper vooral op lange afstand uniek is. Het is vooral op dit gebied dat PlayStation All-Stars: Battle Royale moet bewijzen dat het meer is dan een Super Smash Bros.-kopie. Ook de levels en de items in het spel zijn gebaseerd op verschillende bekende videogames. De game bevat bijvoorbeeld levels van God of War, Buzz!, Everybody's Golf en Patapon; en items uit Resistance, WipEout en Ratchet & Clank. De pool van games waaruit men koos, werd dus niet beperkt tot games waarvan personages opgenomen zijn. Opvallend genoeg heeft men voor de levels telkens twee games gecombineerd, zo worden Patapon en God of War gecombineerd in één level terwijl een andere level Everybody's Golf en Jak & Daxter combineert. Op die manier kun je ook verwijzingen vinden naar games die totaal niet geschikt zijn voor een game als deze.

Van onze eerste sessie met de game hebben we alvast genoten, nu is het afwachten tot november om te kijken of de uiteindelijke game de opgemerkte minpunten kan rechtzetten. De game verschijnt zowel op de PlayStation 3 als de Vita, waarbij cross-buy gebruikt wordt. Als je de PlayStation 3 versie koopt, krijg je de Vita versie dus. Dat is zeer handig want er is ook cross-platform multiplayer tussen Vita en PS3-spelers.


16:13  Combat game van Harmonix heet Chroma?
07:20  PlayStation All-Stars met gameplay
 Reacties (19)
 Pagina: 1
XtraNL op 09-10-2012 om 08:58 [Niv: 82 / Exp: 4096]
Geen Crash en Spyro ?
Zijn alle personages al aangekondigd dan?

Twintig personages vind ik wel een beetje weinig voor een spel zoals dit.

Codewarrior op 09-10-2012 om 09:54 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Waarschijnlijk DLC, maar fuck de PR rondom dit spel, ze hebben het echt slecht afgehandeld.

Lawliet op 09-10-2012 om 10:07 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Ik moet echt een demo spelen of die beta. Ik zit zo te twijfelen.

Codewarrior op 09-10-2012 om 10:45 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Gameplay is heel tof, daar niet van, er zal wss wel een demo komen voor de launch.

yjahmesio op 09-10-2012 om 13:20 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Heb em op firstlook gezien, en om eerlijk te zijn game doet mij helemaal niks.. Maar dat komt puur door omdat ik liever smash bro's wil spelen!!. Wij mogen niks downloaden want dat is stelen, maar hoe noem je dit dan????

Zwaar gestolen door sony, en daarom vind ik het minder boeiend. maar ga em misschien wel keertje spelen!

@HatersWillBeLovers op 09-10-2012 om 13:27 [Niv: 11 / Exp: 554]
Simpel: Nintendo steelt Everybody's Golf van Sony inclusief ontwikkelaar, dus steelt Sony maar Super Smash Bros.

Codewarrior op 09-10-2012 om 13:37 [Niv: 110 / Exp: 5485]
@yjahmesio: Als dit stelen is, dan heeft Nintendo gestolen van The Outfoxies, want dat was de eerste brawler.

sotarK op 09-10-2012 om 14:02 [Niv: 124 / Exp: 6197]
Wel heel jammer want SSBB heeft 36 characters waarvan 16 unlockables.
Tenzij er nog een hoop unlockable characters op staan vind ik dit maar magertjes.

Alpha Centyros op 09-10-2012 om 14:59 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Ik heb liever 20 personages met unieke speelstijl, dan 40, personages, waarvan 10 een unieke speelstijl hebben en de rest nagenoeg hetzelfde speelt.

yjahmesio op 09-10-2012 om 15:26 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Kijk golf is golven, dat kan maar op 1manier gebeuren. vecht spellen heb je er zoveel van, streetfighter, tekken,dead or alive,killer insticnt smahs bro's allemaal anders van elkaar. en nu krijg je deze game die gewoon precies het zelfde is, dat is wat ik bedoel...als ik een spel heb gespeeld die heel origineel is vind ik het vetter dan een game die niet meer origineel is. ik wordt niet warm van deze game zoals ik was van smash bro's dat is wat ik bedoel. ik ga deze game ook spelen hoor, alleen voor mij is die geen 60 euro waard, ik wacht dan liever op de echte smash bro's want die gaat deze toch overtreffen!!

Bever Warrior op 09-10-2012 om 16:07 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Ik ga deze zeker wel halen, maar ik wacht wel tot hij iets goedkoper is.

Ik vind het niet erg dat het veel van Super Smash Bros gekopieerd is. Ik ben al lang blij dat er zo'n game voor de PS3 is.
Bij deze game heb je weer hele andere characters dan bij SSB en ook hele toffe.Ik denk dat het met de gameplay ook wel goed zit.

Alleen 20 characters is wel wat magertjes idd. Ik hoop dat ze middels dlc wel wat meer erbij doen.
Crash moet er zeker in. Het zou wel heel lame zijn als hij er niet bij zou komen.
Als hij er wel bij was zou ik de game blind kopen.

Gewijzigd door Bever Warrior op 09-10-2012 om 16:12

Codewarrior op 09-10-2012 om 17:04 [Niv: 110 / Exp: 5485]
yjahmesio: ik heb jou net uitgelegd dat Smash Bros niet het eerste was in de genre, dat was The Outfoxies...

Mafusto op 09-10-2012 om 18:10 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@yjahmesio

Je weet dat er ook vele manieren zijn om een golf spelletje te maken... Mingol en Mario golf komen van dezelfde ontwikkelaar af. Vandaar ook dat Mrio golf zo veel op Mingol lijkt.

AltairJack op 09-10-2012 om 18:45 [Niv: 55 / Exp: 2767]
@yjahmesio
Ik speel geen smash of allstars, maar als je beweert dat je super smash leuk vind, snap ik niet waarom je het niet leuk zou vinden als er een andere soort gelijke game verschijnt aangezien smash maar 1 keer in de 5 jaar verschijnt.

OT: Jammer van Crash en Spyro.

@HatersWillBeLovers op 09-10-2012 om 19:11 [Niv: 11 / Exp: 554]
@yjahmesio: volgens mij is er een groot verschil tussen Tiger Woods en Mario/Everybody's Golf. Tekken, Dead or Alive, Virtua Fighter, ... zijn even gelijkaardig aan elkaar als Brawl en All-stars.

yjahmesio op 09-10-2012 om 20:59 [Niv: 55 / Exp: 2741]
@altairjack
Ik heb nooit gezegd dat deze game mij niet leuk lijkt, alleen is het niks vernieuwend, toen ik game zag bij firstlook had ik niet het gevoel van die moet ik spelen. Ik ga deze game misschien een keer halen, maar ga nooit volle pot voor betalen. ik vind het gewoon jammer dat ze precies zelfde spel maken alleen met sony characters, Ik bedoel gewoon te zeggen sony kom een keer met eigen ideeen!!. Dat je een concept een beetje steelt dat kan,maar ik vind het gewoon totaal het zelfde!

Outfoxies als ik er naar kijkt dan vind ik smash bro's toch wel anders, maar komt vooral door omdat het een hele oude game is. maar nintendo kennende is het niet op die game gebasseerd!

Codewarrior op 10-10-2012 om 21:23 [Niv: 110 / Exp: 5485]
^Hahaha, het is er wel degelijk op gebaseerd. Oude graphics end ergelijke is geen excuss.

wesmoen op 10-10-2012 om 22:18 [Niv: 56 / Exp: 2798]
@yjahmesio, ik heb een beta van dit spel mogen meemaken en ik moet zeggen dat mensen te veel naar het uiterlijk kijken. De game mechanics van deze game komen totaal niet overeen met Smash, characters hebben duidelijk hun voor- en nadelen. etc.

Ik vond dit spel persoonlijk prettiger dan smash, smash wordt ook door de fighter community gezien als een party-fighter. Ik denk dat PASBR hetzelfde lot zal ondergaan, maar het heeft wel potentie om als een "normale" fighter te kunnen gaan.

Dit is net als Forza en Gran Turismo, de games hebben allebei een eigen style en speelwijze; maar oogt op het eerste moment gelijk aan.

yjahmesio op 11-10-2012 om 13:46 [Niv: 55 / Exp: 2741]
@wesmoen

heb het ook gespeeld,maar vond het niet slecht of zo. maar het is niet origineel waardoor ik het gewoon mwau vindt!!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation All-Stars: Battle Royale
Type:
Game
Releasedatum:
21-11-2012
Ontwikkelaar:
Superbot Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media