Bij indie-ontwikkelaar 22 Cans lanceerde Peter Molyneux de PC en iOS-game Curiosity: What's in the Cube, een grootschalig experiment waarin alle spelers wereldwijd samenwerken om een grote kubus open te maken door kubus per kubus weg te klikken waarna één speler het geheim kan ontdekken.
De game is hierbij gevuld met microtransacties die het leven gemakkelijker maken, zo kun je duurdere beitels kopen om meer blokjes tegelijk weg te klikken. Je moet het echter niet wegklikken. 22 Cans heeft nu nieuwe microtransacties gelanceerd voor Curiosity waarbij je zonder moeite blokjes kunt verwijderen van de kubus. Voor amper £4.99 verwijder je 100.000 kubusjes van de grote kubus, terwijl je voor £0.69 er 10.000 verwijdert. Om het nog spannender te maken kun je er ook voor kiezen om voor dezelfde prijs blokjes toe te voegen om het iedereen moeilijker te maken. Voorlopig lijkt de eerste groep echter te winnen, dankzij de nieuwe DLC zijn er al miljoenen extra kubussen verdwenen van de grote kubus.
|