Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
WWE 2K24
Nieuws:

Drive Club met 60 frames per seconde?


Door Joni Philips op 21-07-2013 om 07:51
Bron: CVG

Na MotorStorm heeft Evolution Studios nood aan een nieuwe uitdaging, een uitdaging die men vindt in de PlayStation 4-game Drive Club. De game wordt een first-person teambased racegame waarin samenwerken met vrienden centraal staat en waarin je echte wagens gebruikt die compleet exact werden nagebouwd.

De game lijkt momenteel één van de grafisch mindere PlayStation 4-titels, maar Evolution werkt hard om de game één van de meest indrukwekkende launchgames te maken. Art director Alex Perkins wil dit doen door zoveel mogelijk grafisch detail aan te brengen, waarbij een framerate van 30 frames per seconde voor hem geen probleem is. Als het aan hem ligt, maakt hij de game mooier en krijgt de game een stabiele 30 fps-framerate. De programmeurs daarentegen verkiezen weer minder grafisch detail en een vaste framerate van 60 fps. Volgens Perkins moeten we ons echter geen zorgen maken, Game Director Col Rodgers - de baas - wil zowel grafisch detail als 60 fps wat dus de doelstelling is.
    There is a hell of a lot going on. Increased visual fidelity does cost, there's no argument about it. The PlayStation 4 is very capable of doing both but we've gone for a fully dynamic environment, so you can go any time of day, anywhere on the planet, and it'll calculate the atmospheric density, whether you're up the top of a mountain or at sea level. So while we are aiming for sixty, there is always the chance that we'll never quite reach there.


07:51  Disney Infinity met gameplaybeelden
07:51  The Wonderful 101 met cambeelden
 Reacties (15)
 Pagina: 1
zie sang op 21-07-2013 om 10:02 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Gelijk heeft hij !
Als 60 fps gaat haperen als je een race doet is een racegame onspeelbaar .
30 fps en een vloeiende gameplay met als bonus mooie grafisch vind ik dan toch beter ! .
VB laast gereleasde F1 gewoon niet te gamen door framedrops .
Dit komt wel goed !

yjahmesio op 21-07-2013 om 10:07 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Wat maakt het ook allemaal uit,als de game vet is komt het goed.

Maar het is dus wel duidelijk dat we veel games gaan zien die op 30fps draaien, maar dat zei een ontwikkelaar al. Dus dit is niks nieuws voor mij.

Gewijzigd door yjahmesio op 21-07-2013 om 10:07

the_dan op 21-07-2013 om 14:45 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Als PC speler vraag ik

Wat is 30 fps?

insignificat op 21-07-2013 om 14:49 [Niv: 92 / Exp: 4590]
als manusje van alles zeg ik,
een gay framerate cap omdat deze gen consoles meer om graphics geeft dan een stabiele framerate

Alpha Centyros op 21-07-2013 om 15:09 [Niv: 43 / Exp: 2166]
@zie sang
Uhm... Correct me if I'm wrong, maar 60 fps biedt toch juist vloeiendere gameplay dan 30 fps? Hoe dan ook denk ik dat het in een racegame inderdaad het belangrijkst is dat alles gewoon vloeiend loopt. Toch jammer als ze daarvoor de graphics moeten verlagen, want 1080p op 60fps zou toch eigenlijk wel de standaard moeten worden de volgende generatie.

Nickdhnick op 21-07-2013 om 15:37 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Het verschil in 30fps en 60fps is me nooit opgevallen.

MaartenL (Redacteur) op 21-07-2013 om 15:57 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"Als PC speler vraag ik
Wat is 30 fps?"

You know, als we zo'n rete-slecht geoptimaliseerde port voor ons hebben

sotarK op 21-07-2013 om 16:30 [Niv: 124 / Exp: 6197]
Ze gaan gewoon voor de 60 frames per seconde

Wapkaak op 21-07-2013 om 17:24 [Niv: 49 / Exp: 2426]
@nickdhnick Je maakt een grapje nu denk??

Nickdhnick op 21-07-2013 om 22:01 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Neehoor, ik maak geen grapje.

Annoying Orange op 21-07-2013 om 22:31 [Niv: 49 / Exp: 2454]
Ook niet als je Battlefield 3 vergelijkt met de consoleversies? Dan zie je dat BF3 toch wel vloeiender loopt op de 60 fps.
Je ziet het vooral goed bij de MP demo van BF4 van de afgelopen E3, die versie loopt heel erg vloeiend.
(Althans daar zie ik het verschil )

Gewijzigd door Annoying Orange op 21-07-2013 om 22:32

Alpha Centyros op 21-07-2013 om 22:57 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Als je langdurig op 60fps speelt en dan naar 30 fps gaat, dan zou je het verschil echt wel moeten merken hoor Zo had ik echt een WTF-momentje toen ik na een jaar MW2 gespeeld te hebben, weer een potje Gears 2 ging doen.

GanGsterG op 22-07-2013 om 02:48 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@wapkaak
wat is er raar aan het menselijk oog kan maar 24 fps per seconde waarnemen.
60fps zal het bewegen misschien vloeiender laten lijken zonder het zogenaamde lag, maar je blijft evensnel bewegen.

Je ziet ook niet meer, want je ogen kunnen geen 60 frames per seconde waar nemen, dat is te snel.
Wat dan vooral gebeurt is dat je ogen proberen alle frames te kunnen waarnemen maar dat gaat niet wat bij sommige mensen hoofd pijn of zelfs duizeligheid kan veroorzaken.

Wat ik vaak bij cod heb is dat ik juist het overzicht verlies, omdat je meer frames per seconde voorgeschoteld krijgt waarvan ik niet weet wat ik nu gezien heb.


Alpha Centyros op 22-07-2013 om 04:19 [Niv: 43 / Exp: 2166]
"wat is er raar aan het menselijk oog kan maar 24 fps per seconde waarnemen."

"Je ziet ook niet meer, want je ogen kunnen geen 60 frames per seconde waar nemen, dat is te snel."

Onzin, waar haal jij dit vandaan? Ik heb meerdere bronnen waaruit blijkt dat 60 fps gewoon goed waar te nemen is en het limiet zelfs boven de 120 fps ligt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik juist duizilig werd van de 24 fps 3D films die ik zag en dat The Hobbit met haar High Frame Rate van 48 fps de eerste 3D film was die ik vloeiend vond en waarbij ik geen hoofdpijn kreeg tijdens het kijken.

Redneckerz (Redacteur) op 22-07-2013 om 23:57 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Nick:
Het is weldegelijk waarneembaar, zoals gezegd, alles verloopt veel vloeiender op 60 fps. 30 fps is toch meer cinemastyle.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
DriveClub
Type:
Game
Releasedatum:
08-10-2014
Ontwikkelaar:
Evolution Studios
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media