Deep Silver mag zich na het faillissement van THQ de nieuwe eigenaar noemen van de Metro franchise, gedurende de Gamescom kwam Huw Beynon echter met een opvallende uitspraak.
CEO Dr. Klemens Kundratitz liet weten dat ze de franchise voort willen zetten, maar dat ze deze in een volgende fase meer toegankelijk willen maken voor een breder publiek. Huw Beynon, de Global Brand Manager bij Deep Silver, besluit om snel aan damage control te doen en legt uit dat de uitspraak door media en fans werd geďnterpreteerd alsof de uitgever de game makkelijker wilde gaan maken om een grootser, casual publiek aan te spreken.
Beynon wil de Metro achterban nu gerust stellen, de uitgever heeft geen enkele intentie om te rommelen aan het unieke DNA van de game:
quote: "Whatever direction a new Metro game takes (and we are still assembling the drawing boards), it will build on the bleak, post apocalyptic pillars of atmosphere, immersion, challenge and depth that sets this franchise apart from the crowd."
Wat bedoelt werd met 'een verbreding van het publiek' is dan ook niet om de game makkelijker te maken, we moeten het bijvoorbeeld zien in het uitbrengen van een Mac en Linux versie van Metro: Last Light.
|