Gisteren leerden we dat Dead Rising 3 niet op de xbox 360 zal verschijnen, ontwikkelaar Capcom heeft namelijk de sterkere kracht van de Xbox One nodig om hun spel te kunnen realiseren. Hoe deze kracht zich uit in de game legt producer Mike Jones uit.
Tijdens een Xbox One evenement in Sydney vergelijkt Jones dit derde deel met de eerdere uitgaven, alhier werden namelijk textures hergebruikt om de open wereld vorm te geven. Ditmaal is dit niet langer nodig, ieder gebouw en ieder interieur is met de hand gemaakt, waardoor geen twee gebouwen hetzelfde zullen zijn. Hoewel dit voor de ontwikkelaar meer geld kost zorgt het uiteindelijk voor een meer unieke ervaring, waarbij ieder stuk content zijn eigen gevoel heeft. Om deze verbetering door te trekken zullen we ook nooit twee keer een zelfde zombie tegen komen. Iedere zombie is dynamiek, waarbij we kunnen denken aan diens haartype, kleding, kleuren, textures, ontbrekende kaken, missende ogen, etc.
Zoals gisteren al naar voren kwam was Dead Rising 3 eigenlijk gepland voor de Xbox 360. Er werd enkele jaren geleden zelfs een vroeg prototype aan Microsoft voorgelegd, deze vonden het echter beter aansluiten bij de nieuwe hardware. Hij vertelt hierover:
quote: "You can have rose coloured memories of DR2, but until you go back and look you don't realise that it's so flat, there's no lighting and there are barely any zombies on screen. So we'd try to push all these things, and when we ran into barriers Microsoft would help us with the development kit or even make adjustments to some of the hardware or software to help us achieve what we wanted to do. They'd provide feedback to us as well. The main meat of the development was a back and forth. It was a game we wanted to make which we'd never been able to do on 360."
Dead Rising 3 is een launchgame voor de Xbox One.
|