Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

'Volgende AC games zijn echt next-gen'


Door Rene Groen op 20-11-2013 om 08:13
Bron: Gamereactor

Het onlangs uitgegeven Assassin's Creed IV: Black Flag verschijnt binnenkort nogmaals, nu voor de PlayStation 4 en Xbox One. Lead Game Designer Jean-Sebastien Decant staat niet stil bij deze titel, maar blikt alvast vooruit naar de toekomst van de franchise.

In een interview met Gamereactor geeft hij aan dat de nieuwe games binnen de Assassin's Creed franchise meer aan de next-gen kant zullen staan. Hij denkt hierbij aan een open wereld die gedeeld zal worden met andere spelers. Hoe hij dit precies voor zich ziet vertelt hij niet, maar hij denkt aan een platform die Ubisoft jaren kan ondersteunen.

De weg naar een open wereld zoals Decant dit bedoelt krijgen we overigens niet pas te zien bij de volgende Assassin's Creed, volgens hem heeft Ubisoft Montreal met Watch_Dogs al het pad naar de toekomst uitgestippeld. Toch weet hij dat iedere franchise zijn eigen gezicht moet blijven behouden en ze het concept niet simpelweg in een andere game kunnen kopiëren.

Hoewel er dus al nagedacht is over de toekomst van de Assassin's Creed franchise willen ze de basis niet verloochenen, denk aan free-running parkour en stealth.
quote:
"The core pillars are still social stealth being able to blend into the crowd and finding a way to reach your target without being seen. There is this idea of having the parkour - you can jump around - and then the notion of freedom that combines everything. These are the roots of Assassin's Creed."

Assassin's Creed IV: Black Flag ligt met de lancering van de PlayStation 4 en de Xbox One in de winkels.


08:13  Dead or Alive 5 Ultimate toont Marie Rose
19:02  Super Mario 3D World
 Reacties (16)
 Pagina: 1
mangamusicfan op 20-11-2013 om 09:41 [Niv: 4 / Exp: 185]
En vergeet de Wii U niet die console kan alle steun op het moment wel gebruiken!

Nelus op 20-11-2013 om 10:09 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik ben bang dat de Wii U doomed is op third party gebied. Ze gaan nu naar next-gen en niet current-gen ontwikkelen behalve de first-party ontwikkelaars

yjahmesio op 20-11-2013 om 12:50 [Niv: 55 / Exp: 2741]
@Nelus
De wiiu kan port van de ps4 en xboxone gewoon aan,dus het zal meer aan liggen of thirdparty moeite willen doen.

Shin'en nieuwe game bevat hyper-realistische graphics,zeiden zij gisteren op twitter.

Sinds FAST Racing Neo gebruiken wij 4-8k texturen. Dat betekend hyper-realistische graphics met maar zestien keer opslag. Gelukkig is dit geen probleem voor de Wii U eShop."

Jurre-1985 op 20-11-2013 om 15:21 [Niv: 10 / Exp: 524]
Laat in de volgende AC's het hele hedendaagse subplot met de animus maar zitten, okee Ubisoft?

HiYou op 20-11-2013 om 17:43 [Niv: 40 / Exp: 1989]
Andere versie's later voor PC en WiiU?

Disker op 20-11-2013 om 18:45 [Niv: 43 / Exp: 2141]
@ yjahmesio:

Nu nog wel, dit komt omdat er nog geen 'echte' next-gen games zijn. Ben bang als de Third party developers hard gaan werken aan next-gen titels dit zal gaan veranderen. Of ze zullen er geen moeite insteken, of ze maken een aparte (downgraded) versie van het spel. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het spel per se slechter zal gaan zijn. Ze moeten veel gaan aanpassen aangezien de architectuur redelijk ver van de 2 andere concurrenten ligt. En ze zullen moeten spelen met de hardware (2 Gig aan DDR3 geheugen en de Triple core Espresso CPU etc.) Dit kost geld en tijd. En als het dan ook niet goed zal gaan verkopen,door het type consument wat deze console bijvoorbeeld koopt, en de lagere verkoop cijfers van de hardware, dan is de kans groot dat men de WiiU links laat liggen. Wat natuurlijk jammer is voor de gamer.

Als het puur op hardware aankomt loopt de WiiU helaas gewoon achter. Deze console moet het echt van de first-party titels hebben (die altijd zeer goed zijn) en de leuke gimmicks zoals de controller. Als de console de komende jaren goed gaat verkopen nu gaan de cijfers gelukkig weer omhoog) dan is de kans op veel nieuwe third-party titels natuurlijk groter.

yjahmesio op 20-11-2013 om 19:14 [Niv: 55 / Exp: 2741]
@ Disker

Ik begrijp wat je zegt, daar ben ik ook bang voor, vooral de meeste thirdparty's zijn geld gieren. Het moet nu en snel, anders is het niet goed, als je iets wilt moet je er aan werken. En zoveel doen zij niet,om games op de WiiU goed te laten verkopen. Elke keer mist een game wel wat,natuurlijk gaat het niet goed verkopen. je zou gek zijn om iets te kopen wat veel dingen mist.

Wat jij zegt qua kracht klopt niet, er is 1 bedrijf geweest die hard heeft geroepen dat de WiiU niet krachtig is, en dat is EA geweest. Ik lees andere dingen, Shin'en gebruikt 4-8k textures bij Fast Racing Neo wat betekent dat game Hyper-realistisch graphics krijgt, er is maar 1 game die ooit 8k heeft gebruikt en dat was Rage, zie hier onder hoe dat er ongeveer uit ziet. Dit bewijst gewoon weer dat het allemaal mee valt, dus zoveel loopt het niet achter op de PS4 en Xbone, natuurlijk zijn die krachtiger begrijp me niet verkeerd!

2k resolutie
http://images.anandtech.com/galleries/1461/rage1-02k_575px.jpg
4k resolutie
http://images4.alphacoders.com/184/184744.jpg.

Migthy Slight studio zegt dat de WiiU technische gedeelte van direct X11 gebruikt, zo ver als ik weet doet de PS4 dat ook en de Xbone gebruikt het volledig. Als ik dit allemaal zo leest, dan loopt de Wiiu helemaal niet ver achter, alleen zijn de ander console iets krachtiger qua meer geheugen. En zoals je zegt makkelijker om voor te programmeren, dat kan inderdaad een probleem worden voor de WiiU.

Ik heb X gezien op de WiiU, dat ziet er prachtig uit, kijk maar goed naar gameplay beelden, dan zie je dat het verschil helemaal niet zo groot is als velen beweren. Maar om eerlijk te zijn, denk ik dat thirdparty sowieso Nintendo links laten liggen, hoe krachtig een Nintendo console ook is.

Vraagje, hoeveel thirdparty's game heeft de 3DS? Wat is op dit moment beste verkochte console-handheld? Nintendo heeft thirdparty niet nodig, alleen moet Nintendo wel aan de slag met veel games te gaan maken,in alle genre's, dus voor iedereen wat. Condiut 3 bijvoorbeeld als FPS, F-Zero, Starfox,Punchout etc etc, Nintendo heeft zoveel waardoor zij totaal geen thirdparty nodig hebben.

Gewijzigd door yjahmesio op 20-11-2013 om 19:15

Disker op 20-11-2013 om 21:43 [Niv: 43 / Exp: 2141]
Als je wilt wil ik morgen avond nog wel even uitgebreid reageren. Maar Textures van 8k betekend niet dat een console krachtig hoeft te zijn. Tevens ligt het eraan hoe men dit wilt gaan verwerken. Welke textures deze behandeling krijgen etc etc. Tevens was Rage grafisch niet bijzonder, de techniek was wel weer een kleine stap vooruit. http://www.anandtech.com/Gallery/Album/1461#9
Rage kon zelfs 128000×128000 textures aan in theorie.


Een HD4850 in een pc (welke ook gebruikt wordt in de WiiU bot gezegt). Kan deze beelden ook genereren (is een kaart van 4 a 5 jaar oud).

Maar dit zegt niet alles over de kracht van een console, meer de techniek die gebruikt wordt en hoe er met de API's wordt omgegaan.

Zeg ook niet dat de WiiU zwak is, maar hij zal het helaas niet goed kunnen bijbenen met de PS4/One als het puur om ruwe rekenkracht gaat.
Nintendo heeft wel slimme mensen/developers die er veel uit kunnen persen en daar gaan ze wel mooie dingen mee bereiken.

En de 3DS is een heel ander segment met weinig tot geen concurentie


Gewijzigd door Disker op 20-11-2013 om 21:43

yjahmesio op 20-11-2013 om 22:41 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Ik bedoel ook niet dat door de 8K nu een krachtig console is, maar wat ik wel weet is dat 8k textures en de S3TC techniek die Nintendo gebruikt, zij hele mooie dingen kunnen laten zien.

Ik zag net een interview van Shin'en, hij zei iets waar ik zelfde over denk. Hij zei dat de PS4 en Xbone krachtig consoles zijn, maar of die grafisch beter games gaan laten zien dan de WiiU, dat moet hij nog zien. En dat is dus wat ik probeer te zeggen, het verschil is niet meer zo groot, pas wanneer we naar 4K resolutie gaan wordt het verschil weer groot.

De PS4 en Xbone hebben 8gig aan geheugen, dat is de reden waarom de meeste denken dat het zo veel beter wordt. Vraagje welke game gebruikt 8gig? Op PC zijn volgens mij niet eens games die meer dan 4 gig gebruiken, misschien hebben zij het gedaan voor de toekomst, maar voorlopig is het overbodig. Nintendo gebruik 1gig voor games, maar Nintend maakt gebruik van S3TC techniek, waardoor er meer ram gebruik kan worden.

De PS4 en Xbone zijn krachtiger, maar verschil is kleiner dan wat velen denken, dat is wat ik probeer te zeggen. En Thirdparty moeten harder hun best doen om een mooie game te maken op de WiiU, en daar hebben zij meestal geen zin in, zij willen lekker makkelijk geld verdienen. Ubisoft doet wel zijn best, check maar voor de gein Assasins creed 4 op de WiiU, ziet er echt nice uit.


Gewijzigd door yjahmesio op 20-11-2013 om 22:42

GanGsterG op 20-11-2013 om 23:46 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Over nintendo wiiu gesproken is de eigenschuld van nintendo.
Ze hebben deze console de vorige generatie verkracht voordat die uit was.

Dankzij de wii verdiepen de third party ontwikkelaar zich er niet meer in de wii u, omdat er gewoon bijna geen core gamers meer voor ninentdo kiezen.
Ze hebben ook geen games die velen gamers zullen trekken ja oke en metroid en zelda, maar dat zijn typische triple A games voor ninentendo fans.
Zijn niet echt de titels die ervoor zorgt dat cod en fifa spelers de wiiu gaan halen.

Vorige generatie hadden ze een doelgroep die ze leven hield en dat waren de moeders met hun families hahahah.

Alleen diezelfde moeders gaan niet weer een nieuwe console aanschaffen want die hebben scheit aan de graphics en die shit.
Ze willen gewoon kunnen gamen met hun kinderen met een wii mote in de hand waar ze lekker gimmick achtig mee kunnen zwaaien.
Dus is er geen noodzaak voor een wiiU.

Redneckerz (Redacteur) op 21-11-2013 om 00:19 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Yjahmesio:
Ik begin er een beetje moe van te worden dat je constant mijn uitleg niet begrijpt over de PM. Nog maar een keer:
- 8k textures kan door alle next gens worden gebruikt. Het is echter pas zinvol om dergelijke textures te gebruiken als je ook een hoge resolutie eraan koppelt.
- S3TC is texture compressie van S3/VIA, eerst toegepast op Unreal Tournament uit 1999. Het is geen wonder techniek die elke Wii U game ineens vergelijkbaar maakt met een PS4/Xone game, en iedere console ondersteunt dit in vergelijkbare gradaties.
- Tevens zorgt S3TC er niet voor dat je automagisch ineens meer RAM erbij krijgt, het is vooral een veelgebruikte compressie techniek die onder anderen vereist is voor OpenGL. Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/S3TC

chimnino op 21-11-2013 om 01:07 [Niv: 94 / Exp: 4709]
yjahmesio probeert gewoon zn miskoop van t jaar te verdedigen

yjahmesio op 21-11-2013 om 12:31 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Ik zeg toch ook niet dat de wiiu net zo krachtig is als de ps4 of xbone ik zeg alleen dat verschil niet groot is zoals bij de wii ps360. Dus ik snap niet waar jij moe van wordt, en de stc3 techniek is misschien geen wonder, maar het gaat toch wel wat helpen. Jij legt dit uit, anderen leggen dat uit, waarom zou ik alleen aannemen wat jij zegt?

Ik verdedig miskooop???? Ik ben en blijf blij met de wiiu, nu misschien wat minder, maar 2014 wordt nice jaar op mijn wiiu. En toevallig koop ik eind volgend jaar een Xboxone!

Gewijzigd door yjahmesio op 21-11-2013 om 13:39

Redneckerz (Redacteur) op 21-11-2013 om 13:50 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Yjahmesio:
Het is nog steeds een substantieel verschil. En S3TC helpt niks als de consoles van Sony en Microsoft het ook kunnen, oftewel dezelfde voordelen hebben als Nintendo. Het is een vorm van compressie die al jaren wordt toegepast.

Ik geef je letterlijk een link waaruit blijkt dat S3TC niet zo bijzonder is, maar je blijft erbij dat het wel zo is. Ik heb het je laatst ook al uitgelegd en je blijft erbij dat S3TC een wonderlijk iets is. Er zijn ook andere compressiemethoden dan S3TC, en dat staat ook in de gegeven link.

yjahmesio op 21-11-2013 om 13:58 [Niv: 55 / Exp: 2741]
@Redneckerz
Misschien ben ik voorgelogen door een ander persoon, maar Nintendo kan ook anders gebruikt hebben lijkt mij dan wat wij denken, of kan het maar op 1manier gebruikt worden?. Maar goed als jij het zegt zou het wel zo zijn.

Redneckerz (Redacteur) op 21-11-2013 om 14:17 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Yjahmesio:
Als zij iets anders zouden gebruiken zou het geen S3TC heten.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed IV: Black Flag
Type:
Game
Releasedatum:
31-10-2013
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media