Watch_Dogs kent een open wereld waarbij de interactie met zowel karakters als electronica centraal staat, hetgeen haaks lijkt te staan op een racegame. Toch hebben deze twee uitersten meer met elkaar gemeen dan in eerste instantie gedacht.
Laurent Detoc, de North American President van Ubisoft, heeft in een interview aangegeven dat de engine achter Watch_Dogs oorspronkelijk was bedoeld voor een racetitel. In eerste instantie werd er dan ook aan een andere invalshoek gedacht, waarvoor ze mogelijk de Driver franchise wilden gebruiken.
Uiteindelijk werd besloten om het idee te laten varen, hetgeen enkele jaren geleden gebeurde. Het project werd geannuleerd en drie jaar geleden werd er doorgewerkt aan de titel die we inmiddels kennen als Watch_Dogs. Enkele van de werkzaamheden die gedaan werden voor de racing titel zijn bewaard gebleven om dienst te doen in de nieuwe titel.
quote: “It’s not that Driver became Watch Dogs, so much as the driving game we made was a driving game. The decision was made that there was another driving game being made and this one should be an open-world game where the guy comes out of the car and does other things. Then the team decides to reshuffle itself entirely. A few other people come in, a new creative director, and then they start a new game. I wouldn’t say that Driver became Watch Dogs, because that’s not true. That’s not really what happens. What happens is that a game gets cancelled, and then you take pieces of that game to make a new one. We could have had another driving engine from another team in another place, and then it would have been used by the Watch Dogs team.”
|