Gisteren werd dan eindelijk duidelijk dat Watch_Dogs op 27 mei zal verschijnen, een releasedatum die echter niet op gaat voor de Nintendo Wii U versie. Vandaag vertelt Ubisoft waarom dit is.
In gesprek met Polygon geeft senior producer Dominic Guay aan qua verscheping 'on hold' staat, maar dat een release in 2014 nog steeds mogelijk is. De reden voor diens latere komst is dat niet Ubisoft Montreal, maar Ubisoft Romania zorg draagt voor de game. In eerste instantie waren er geen plannen om de game op het spelsysteem van Nintendo uit te brengen, er werd pas later besloten dat het team in Boekarest de kans kreeg om hieraan te werken. Ze krijgen hierbij de tijd om de game toe te spitsen op de hardware en de GamePad en om deze reden duurt het langer voordat Watch_Dogs is afgerond.
quote: “So we’re going to take the time we need to make sure the game is good (technically) when we ship it and that it also, game design-wise, makes good use of the specifics of the Wii U.”
Creative Director Jonathan Morin gaat in gesprek met Eurogamer verder in op het uitstel van de game op alle platformen, nadat deze oorspronkelijk al 19 november van het afgelopen jaar had moeten verschijnen. Volgens hem was het spel op dat moment weliswaar aardig goed en leuk om te spelen, maar miste het nog belangrijke details. Hij stelde dan ook voor om de game meer ontwikkeltijd te geven, waarbij de uiteindelijke beslissing bij Yves Guillemot lag. De grote man binnen Ubisoft gaf hiervoor zijn akkoord, waarvoor hij volgens Morin veel krediet verdient.
quote: “I don’t know many people who would have said that based on systemic gameplay stuff. A lot of people would have said ‘who cares? who will find that? nine players out of 10 won’t get there!’ even if it wasn’t true just to get the game made faster.”
|