Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Sadness duikt na vier jaar weer op


Door Rene Groen op 22-05-2014 om 19:40
Bron: Nintendo Life

Het is alweer acht jaar geleden dat we het bestaan van Sadness leerden kennen, een horrortitel die moest verschijnen op de Nintendo Wii. Het laatste nieuws van de game stamt uit 2010, maar uit het niets leren we nu dat het spel nog altijd bestaat.

Hoewel aangekondigd door ontwikkelaar Nibris leren we nu dat Sadness in ontwikkeling is bij HullBreach Studios en Cthulhi Games. Gezamenlijk geven zij aan dat we later dit jaar meer details over de game leren kennen, maar dat de release pas gepland staat voor de Nintendo Wii U in 2016.

Niet alleen de titel komt opnieuw boven, de ontwikkelstudio's geven tevens aan dat het originele idee grotendeels bewaard is gebleven:
quote:
“We really liked the Slavic Mythological concept represented in the original concept. The properties of fear that it would have imposed on players, using psychological methods rather than through mere violent mechanics. It will surely be a challenge to live up these expectations."

In het spel komen we de karakters Maria Lengyel en haar problematische zoon Alex tegen, een kind dat onder andere kampt met paranoïde schizofrenie. Deze karakters kennen we nog van het origineel, maar de ontwikkelaars behouden de vrijheid om karakters, mechanieken en setting te veranderen.

Hoewel het origineel nog draaide op de Gamebryo engine van Gamebase USA zal het spel vermoedelijk gebruik gaan maken van de Unity engine. Andere veranderingen ten opzichte van het eerste idee is dat we nu onder andere RPG en puzzelelementen krijgen, terwijl de game niet langer 3D, maar 2D is geworden.

Hoewel de ontwikkelaars dus goed hebben nagedacht over de game lijkt een release nog niet honderd procent zeker. Pas op het moment dat ze enkele gameplay concepten hebben vastgesteld kunnen ze het spel bij Nintendo indienen om zodoende goedkeuring te krijgen voor de daadwerkelijke ontwikkeling. Ze zijn echter zeker van hun zaak, ze beloven ons namelijk dat we geen zelfde fiasco mee zullen maken als enkele jaren eerder. Doel is dan ook om nieuwe assets van het spel in oktober te laten zien, gedurende het Indie Sanctum 2014.


19:41  Nieuwe PS4/PS3 modellen op komst?
19:40  Frank O’Connor is ziek van lekkende insiders
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (84.25.232.xxx) op 22-05-2014 om 22:00
ik hoop wel dat hij komt, van dit soort spellen zijn er tegenwoordig te weinig.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Sadness
Type:
Game
Releasedatum:
TBA 2016
Ontwikkelaar:
HullBreach Studios
Uitgever:
Geen Uitgever
Media:








Meer media