Insiders in de game-industrie krijgen veelvuldig vroegtijdig informatie waarvan verwacht wordt dat ze dit, in ieder geval voor een bepaalde tijd, voor zichzelf houden. Helaas is niet iedereen zo trouw aan deze vraag.
Eén van de mensen die er behoorlijk ziek van is dat informatie vroegtijdig op het internet staat is Frank O'Connor, de Franchise Development Director van ontwikkelaar 343 Industires. In een algemene discussie op NeoGAF richt hij zich op een poster die insiders als 'profeten' ziet. Volgens O'Connor is het verbreken van embargo's echter niet iets waar je inzicht of kwaliteit voor nodig hebt, in plaats daarvan is het illegaal en onjuist. Iemand die vroegtijdig informatie naar buiten brengt doet dit niet als een nobele daad, maar simpelweg om aandacht te krijgen.
De man sluit zijn relaas af met een open vraag: wat win je ermee om informatie uit te lekken? Vaak klopt de informatie ook nog eens niet, waardoor fans teleurgesteld raken en het de ontwikkelaars schaadt. Hij sluit dan ook mooi af met de woorden: “It isn’t prophecy, nor ultimately even important. It’s annoying.”
Hoe denken jullie over het uitlekken van informatie: is het leuk om al in een vroeg stadium aan informatie te komen of zou het altijd aan de ontwikkelaar moeten zijn wanneer deze informatie naar buiten komt?
|