Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Frank O’Connor is ziek van lekkende insiders


Door Rene Groen op 22-05-2014 om 19:40
Bron: NeoGAF

Insiders in de game-industrie krijgen veelvuldig vroegtijdig informatie waarvan verwacht wordt dat ze dit, in ieder geval voor een bepaalde tijd, voor zichzelf houden. Helaas is niet iedereen zo trouw aan deze vraag.

Eén van de mensen die er behoorlijk ziek van is dat informatie vroegtijdig op het internet staat is Frank O'Connor, de Franchise Development Director van ontwikkelaar 343 Industires. In een algemene discussie op NeoGAF richt hij zich op een poster die insiders als 'profeten' ziet. Volgens O'Connor is het verbreken van embargo's echter niet iets waar je inzicht of kwaliteit voor nodig hebt, in plaats daarvan is het illegaal en onjuist. Iemand die vroegtijdig informatie naar buiten brengt doet dit niet als een nobele daad, maar simpelweg om aandacht te krijgen.

De man sluit zijn relaas af met een open vraag: wat win je ermee om informatie uit te lekken? Vaak klopt de informatie ook nog eens niet, waardoor fans teleurgesteld raken en het de ontwikkelaars schaadt. Hij sluit dan ook mooi af met de woorden: “It isn’t prophecy, nor ultimately even important. It’s annoying.”

Hoe denken jullie over het uitlekken van informatie: is het leuk om al in een vroeg stadium aan informatie te komen of zou het altijd aan de ontwikkelaar moeten zijn wanneer deze informatie naar buiten komt?


19:40  Sadness duikt na vier jaar weer op
19:40  Metro Redux aangekondigd, komt in de zomer
 Reacties (2)
 Pagina: 1
FloriX op 22-05-2014 om 20:42 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Dan moet de industrie maar niet zo belachelijk geheimzinnig doen, constant liegen tegen hun klanten en games acht jaar voor release al aankondigen. De man moet niet zo zeuren, leaks zijn bijna altijd onschuldig en genereren vaak een hoop hype, of in het geval van bijvoorbeeld Microsoft's DRM plan kan het de klant beschermen.

Gewijzigd door FloriX op 22-05-2014 om 20:43

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-05-2014 om 21:33 [Niv: 1181 / Exp: 59072]
Ik kan het wel begrijpen natuurlijk. Je wil een bepaald mediaplan volgen, en lekkers zorgen ervoor dat games ofwel veeeel te vroeg aangekondigd worden of dat er dingen uitlekken die je liever als verrassing wil houden. Aan de andere kant, het zijn je eigen godverdomde werknemers. Waarom kom je tegen ons klagen?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo 5: Guardians
Type:
Game
Releasedatum:
27-10-2015
Ontwikkelaar:
343 Industries
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media