Slechts weinigen zijn zo blij met summiere informatie als Zelda fans. Hoewel er nog maar weinig bekend is over de nieuwe uitgave voor de Wii U blijven we ieder nieuwtje, hoe klein ook, met een groot enthousiasme ontvangen, zo ook vandaag.
Eiji Aonuma heeft in een interview namelijk aangegeven dat de nieuwe, nog naamloze titel, geen zelfde fouten zal maken als Skyward Sword (Nintendo Wii). Hoewel deze uitgave met veel enthousiasme werd ontvangen was er namelijk één kritiekpunt: de introductie van het spel had zoveel tutorials dat gamers er gek van werden. De grote man achter de Zelda reeks geeft nu aan dat hij een dergelijke fout niet nog eens wil maken en gamers niet wil overladen met instructies over hoe ze iets moeten doen. Hij vertelt hierover:
quote: "When we created Skyward Sword, I really felt the need to make sure that everyone playing the game understood it. But I also understand now, in hindsight, that when you go out and buy a game, you buy the game because you want to play it, and you don't want to have any obstacles in the way. And I guess it was received as a bit of an obstacle. In a game, it's when you get stuck, when you want that help. And I kinda frontloaded all that in Skyward Sword, and it doesn't really help to get that information when you don't know what to do with it. So that was a real learning experience for me. So I'm going to be careful not to do that."
Het bovenstaande probleem werd al aangepakt in de Nintendo 3DS titel The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, hier werden er Hint Ghosts geďntroduceerd die optioneel te gebruiken waren.
|