Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Preview:

Freedom Wars


Door Joni Philips op 17-08-2014 om 08:53
Bron: Gamed

Sony Computer Entertainment produceert momenteel Freedom Wars, een nieuw monsterjacht spel voor de PlayStation Vita. De game, die ontwikkeld wordt door Shift en Dimps, moet concurreren met onder andere Soul Sacrifice, Toukiden: The Age of Demons en Ragnarok Odyssey.

De game beschikt – ondanks de afwezigheid van de populairste monsterjacht game Monster Hunter – dus over immense concurrentie, maar Freedom Wars legt tegelijkertijd duidelijk eigen accenten om zich te onderscheiden. Het spel zorgt in eerste instantie voor een originele setting, het creëert geen fantasierijke wereld waarin de mensheid samenleeft met dinosaurussen. Het neemt ons daarentegen mee naar een verre, bleke toekomst waar het oppervlak van de Aarde compleet onbewoonbaar blijkt. De mensheid moest zich noodgedwongen ondergronds terugtrekken waar ze proberen zo lang mogelijk te overleven. De ondergrondse wereld is onderverdeeld in verschillende grote steden, de zogenaamde Panopticons. De steden werkten oorspronkelijk democratisch samen, maar een gebrek aan grondstoffen en populatietoename zorgden voor een gigantische revolutie. De steden veranderden in onafhankelijke dictaturen waar de kleinste misdaad wordt bestraft met astronomische gevangenisstraffen en het wegnemen van alle persoonlijke rechten. Er is zelfs geen proces nodig om de veroordeling te bemachtigen, zodat er wereldwijd tientallen miljoenen mensen verkommeren in kleine cellen.

De misdadigers krijgen wel een kans om zichzelf vrij te kopen, ze kunnen naar het aardoppervlak trekken voor het vervullen van allerlei missies. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat een crimineel specifieke voorwerpen moet verzamelen of ontvoerde burgers moet bevrijden. Het vervullen van een missie zorgt voor enkele jaren strafvermindering, zodat de gevangenen steeds bereid zijn om nieuwe missies aan te pakken. De missies zijn echter zeer gevaarlijk, het aardoppervlak wordt namelijk bevolkt door allerlei mechanische monsters, onder wie de indrukwekkende Abductors. Deze gigantische monsters houden zich bezig met het ontvoeren en doden van mensen dat hen tot de gevaarlijkste vijanden maakt. Het bestrijden van de Abductors – wat vaak in groepen gebeurt – is dan ook de belangrijkste taak van deze harde misdadigers. Ook de protagonist – die je zelf moet ontwerpen – is een crimineel, hij kreeg een gevangenisstraf van één miljoen jaar omdat hij een ernstig misdrijf beging: hij werd geboren. Hij moet nu zoveel mogelijk missies vervullen en Abductors doden om zijn vrijheid terug te winnen.


Het spel is verdeeld in een singleplayer en een offline/online multiplayercomponent voor acht spelers, maar het idee is steeds hetzelfde: het verkennen van omgevingen en het doden van de juiste monsters om de missies te vervullen. Je gaat de confrontatie aan met gevaarlijke monsters, maar je bent gelukkig zwaarbewapend. Je beschikt namelijk steeds over twee wapens in een gevecht, te kiezen uit een zestal categorieën. Er zijn bijvoorbeeld zwaarden, hamers, speren en vuurwapens aanwezig. Het wisselen tijdens een gevecht gaat zeer vlot, zodat je een mix van aanvallen kunt gebruiken om de monsters neer te halen. Teamwerk met andere spelers en met je accessoire – een robot die je continu vergezelt om mee te vechten en waaraan je bevelen kunt geven – zijn hierbij wel belangrijk. Je moet bijvoorbeeld duidelijk aangeven wie gijzelaars naar veiligheid zal brengen terwijl de anderen de monsters afleiden om ervoor te zorgen dat de redder zelf niet wordt ontvoerd of gedood. Je kunt voor deze positie een specifieke speler aanwijzen of je kunt het delegeren naar een robot.

Het vechten is dus grotendeels vergelijkbaar met God Eater waar je eveneens een mengelmoes van mêlee- en vuurwapens gebruikt, maar Freedom Wars introduceert een extra dimensie in de gevechten. Elke crimineel beschikt namelijk over een thorn, een speciale grijphaak met vele toepassingen binnen gevechten. Het is natuurlijk in de eerste plaats een manier om je door omgevingen te verplaatsen, je kunt zo gemakkelijk een ruïne omhoog klimmen of jezelf snel verplaatsen door op de grond te richten. De grijphaak heeft echter ook een groot nut binnen gevechten, waar je hem moet gebruiken om monsters neer te halen, hen te beklimmen en om gijzelaars te bevrijden. De thorn is dus een veelzijdig instrument, waarbij je zult kunnen kiezen uit meerdere soorten grijphaken zodat je steeds eentje vindt die aansluit op jouw speelstijl. Dit systeem wordt ongetwijfeld dé manier voor Freedom Wars om zich te onderscheiden van de concurrentie. Zij negeren het verticale element van de omgeving namelijk regelmatig, wat toch een serieuze beperking is.


Je keert aan het einde van een missie terug naar jouw Panopticon – je wordt toebedeeld aan één van de 47 verschillende steden – waar je jezelf kunt voorbereiden op de volgende missie. Je kunt bijvoorbeeld de materialen die je verzameld hebt, gebruiken om nieuwe, sterkere wapens te maken. Het is echter intelligent om eveneens een deel van je opbrengsten te delen met je Panopticon. Je stad wordt namelijk sterker indien de inwoners meer schenkingen doen. Je wordt hiervoor ook beloond met nieuwe opties. Het bijhouden van verboden voorwerpen wordt soms ook bestraft met strafvermeerdering, dus het loont steeds om te kijken wat je wilt bijhouden en wat je wil afgeven. Je kunt die extra straf natuurlijk riskeren voor voorwerpen die je net nodig hebt, maar het is oninteressant om dit te doen voor voorwerpen die je toch wil weggooien. De hoogst genoteerde Panopticon krijgen ook bonussen in confrontaties met andere steden, wat betekent dat het opgeven van voorwerpen je steeds goed kan uitkomen in latere missies.

Freedom Wars beschikt dus duidelijk over enkele unieke gameplayelementen die in theorie ervoor moeten zorgen dat het spel een echte topper is. Het is echter afwachten of de PlayStation Vita game zijn potentieel kan vervullen. Freedom Wars wordt eind 2014 beschikbaar via de PlayStation Store en bij de lokale gameboer.


08:53  Packshot Sunday - Deel 137
08:52  Achievements The Golf club
 Reacties (1)
 Pagina: 1
GrimHeroAce op 18-08-2014 om 02:30 [Niv: 41 / Exp: 2028]
niks mis met het verhaal ofzo,
maar is het niet beter eerst de game te spelen?
btw er is gezegt dat het westen 50 panopticons zou krijgen in plaats van 47

Gewijzigd door GrimHeroAce op 18-08-2014 om 02:33

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Freedom Wars
Type:
Game
Releasedatum:
31-10-2014
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media