Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Yeti3D, nieuwe 3D Engine


Door Ricardo op 17-01-2004 om 08:43

Derek Evans, is de maker van dit alles, wat hij ook wel Yeti3D noemt. Het beteft hier een 3D Engine, maar wat voor een! Voor meer info, lees dan maar verder.

Derek Evans, is bedenker en maker van Yeti3D, een nieuwe 3D Engine voor onze GBA. Wij hebben voor jullie de eerste screens en we hebben ook de demo van deze Engine. De demo hebben we natuurlijk zelf ook even doorgespeeld, en wat blijkt, alles werkt op een aardige snelheid, en de graphics zijn ongelovelijk mooi. Stel je voor als 1 persoon dit kan maken, wat kan een hele groep van dit soort personen dan wel niet ? Hieronder even de specs van de engine war het allemaal over gaat...

The current GBA viewport is 120x80 pixels, 15bit.
MD2 Rendering. Models are converted to a ARM friendly format.
3 Levels of texture mipping.
Coloured lighting. 4 pre-calculated light models. White, Red, Green & Blue.
Engine supports radiosity lighting and shadows.
All textures are 64x64 8bit.
Rotated vertices are cached and reused by neighbouring cells.
A vertex pool is used to insert new vertices into clipped polygons reducing memory shifting.
Textures are converted to 15bit via a pre-calculated lighting LUT.
Polygons can be any convex shape. Only squares are currently used.
Each vertex is described as X, Y, Z, U, V and brightness.
The renderer uses 24:8 fixed point maths.
Polygons are clipped in 3D space using 45 degree planes. Distance to plane calculations therefore use only additions and subtractions.
Polygon edges are clipped using one divide and 6 multiplies.
4 clipping planes are used. No front plane is required. No back plane is used.
No per-span clipping is used. Fixed point errors are hidden offscreen.
Ray-casting is used to build a visablity list and valid polygon rendering order.
Models are merged into the VIS without sorting.
No Z-buffers are used. Rendering is back-to-front (painters algorithm).
The is an acceptable level of overdraw. Complete polygons are culled. Polygon edges are drawn faster than using a per span clipper.
Lighting is pre-calculated on startup. Lighting can be moved at runtime.
Lighting is expanded per vertex and interpolated along polygon edges.
A reciprocal table is used to eliminate all divides from the DDA texture mapper.
The affine texture loop is unrolled and renders blocks of 32 pixels.


Snap je het ? Nee ?! Ach, daat geeft niks, de meeste van ons ook niet hoor... Daarom plaatsen wij voor jullie hieronder 2 links, 1 voor de screens, en de ander voor de demo. Voor de demo heb je wel winzip en een emulator nodig.

-De Screenshots
-De Demo


08:45  Splinter Cell: Pandora Tomorrow filmpjes
08:14  Filmpje voor Pokémon LG/FR
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Joost op 17-01-2004 om 12:42 [Niv: 4 / Exp: 203]
Ziet er zeer geil uit!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Game Boy Advance
Type:
Hardware
Releasedatum:
22-06-2001
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:



Meer media