Deze week brengt ontwikkelaar 4A Games haar 'nieuwe' titel Metro: Redux op de markt. Het betreft een indrukwekkende herbewerking van Metro 2033 en Metro: Last Light waarover jullie binnenkort alles kunnen lezen in onze review.
Omdat het spel een herbewerking betrof hoefde de ontwikkelaar niet haar gehele team op het project te plaatsen, waardoor ze tegelijkertijd aan een nieuw project konden beginnen dat zich momenteel in een pre-productie fase bevindt. Nu Metro: Redux is afgerond kunnen ook deze ontwikkelaars zich bij de nieuwe game voegen, waardoor er grotere stappen genomen worden.
Mede hierdoor durft Oles Shishkovstov het al aan om enkele uitspraken te doen over de game. Ten eerste geeft hij aan dat de ontwikkelaar geleerd heeft van de nieuwste generatie spelcomputers met Metro: Redux, een ervaring die ze zullen gebruiken voor dit nieuwe project. Deze nieuwe titel zal een meer 'sand-box-style' ervaring gaan leveren, waarmee hij bedoelt dat het minder lineair is terwijl het tegelijkertijd nog altijd leunt op het verhaal.
quote: "I will not go into details, but it requires some work from programmers as well. Also, we are improving graphics in very different aspects, like recently we did a physically-based global ambient occlusion (instead of local, like SSAO). I will not talk about PBR (physically-based rendering) here, because here we are at the stage when artists are still adapting their mentality to it."
Gezien de vroege ontwikkelfase waarin de game zich bevindt zal het nog wel even duren alvorens we hier een eerste blik op mogen werpen.
|