Is het tegenwoordig ''in'' om consoles af te branden om wat voor reden dan ook?
@ Gast 5.79:
''Ben het eens met de mensen die zeggen dat dit 800p is. Het bevat maar 800 scanlines.''
800p impliceert een lagere resolutie dan 900p welke 1600x900 is. 1920x800 is een hogere resolutie en met meer pixels dus iedereen die roept ''het is 800p'' maakt die nuance niet.
''Dat de horizontale resolutie wordt opgerekt naar 1920 heeft er niks mee te maken.''
Terwijl het toch zo simpel is.
Interne render: 1920x1080.
Output: 1920x1080. Door zwarte balken 280 lijnen minder, dus wat je ''ziet'' is 1920x800.
''Dat is puur de pixel density ophogen. Die zwarte balken worden niet meeberekend in alle 3D computaties en is om de PS4 zijn lading te verlichten.''
Geef anders een bron waar blijkt dat die zwarte balken geen factor zijn in de resolutie en dat zonder balken het 1920x1080p is wat we kunnen ''zien''. Totdat dit door Digital Foundry wordt getest is dit de geldende norm. Overigens deed Ready At Dawn dit om 4xMSAA toe te voegen. Die zwarte balken hebben dus wel een effect.
''Het is hetzelfde geval als Gran Turismo indertijd op de PS3. Die was ook geen echte 1080p (horizontale resolutie was daar gehalveerd) en toch was dat voor de Sony en de fanboys 1080p. Zelfde geval hier en dit zou dan geen 800p zijn? Hilarisch hypocriet en zo typisch.''
De verwarring is daar omdat GT5 een zogeheten ''1080p'' mode heeft. Standaard is het 720p met 4x MSAA. In ''1080p'' mode is dit 1280x1080 met 2x MSAA. Zie ook -
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-gran-turismo-5-tech-analysis''
Dit is overigens niet hetzelfde geval, maar dat terzijde.
''Laat inderdaad maar een modus zien waar die zwarte balken niet zijn en dat de frames niet inkachelen, dan zullen we het wel zien.''
Je kan dus je eigen stelling van ''Die zwarte balken worden niet meeberekend in alle 3D computaties en is om de PS4 zijn lading te verlichten'' niet bevestigen. Geloofwaardig...
''Framedrops zijn inderdaad waarneembaar in sommige videos. Het is niet ernstig, maar wel waarneembaar. Wat niet vast te stellen is, is dat of door de game zelf is of door YouTube compressie.''
Of je PC is gewoon te traag, dat kan ook.
''Het is weer zo'n gevalletje slappe PS4 (next gen in het geheel).''
Toch ziet The Order er beter uit dan meeste PC titels. Erg slap spul dus.
''Ach, zelfs de CPU in de PS3 was sterker dan die van de PS4. Dat krijg je met low budget AMD hardware.''
Sowieso kan twee totaal verschillende architecturen niet vergelijken, maar het is leuk dat jij dat wel doet. Puur op FLOPS bekeken is Cell beter, maar dan laten we alle andere variabelen buiten boord en die zijn just relevant.
''Trouwens dat van Okami, het is zowel upscale (de artwork zelf) als downscale/downsamplen bij het renderen. Dus jullie hebben het allebei goed/fout''
Bron graag. Of is dit te vinden in de bronnen die ik heb gegeven?