Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
WWE 2K24
Nieuws:

Nieuwe plaatjes The Order 1886


Door Joni Philips op 11-02-2015 om 07:11
Bron: Gematsu

Ontwikkelstudio Ready at Dawn Studios focuste origineel op de God of War franchise, maar de studio werkt nu aan een eigen franchise voor de PlayStation 4. The Order 1886 plaatst ons in de huid van een geheime orde ridders die het opnemen tegen de monsters die de wereld terroriseren.









07:11  BAFTA nominaties bekend
07:11  Screenshots Samurai Warriors 4-II
 Reacties (22)
 Pagina: 1
Gast (141.135.191.xxx) op 11-02-2015 om 10:47
kan niet wachten :)

Gast (95.96.89.xxx) op 11-02-2015 om 13:49
Volgende week..vanaf maandag preloaden..

Gast (195.189.23.xxx) op 11-02-2015 om 15:41
Kan iemand mij nou eens uitleggen hoe dat nou zit met die zwarte balken? Is de game daar nou eigenlijk maar op 800P kwa resolutie?

Spel ziet er prachtig uit hoor daar niet van

Gast (90.34.85.xxx) op 11-02-2015 om 16:53
Ja, het is maar 800p en 30fps met framedrops.

Omdat ik anders weer van bashen wordt beschuldigd: het ziet er wel ok uit hoor.

Gast (95.96.89.xxx) op 11-02-2015 om 17:24
Oke? hahahhaah..

Gast (37.62.193.xxx) op 11-02-2015 om 18:34
Okee?hopelijk was dat sarcastisch bedoeld

Gast (62.238.138.xxx) op 11-02-2015 om 18:34
gast 90 weer
framedrops ? Niet na de patch....
trol let the sony bashing begin.... het begint behoorlijk op te vallen dat het steeds dezelfde zijn en ze kunnen niks hebben

Gast (62.238.138.xxx) op 11-02-2015 om 18:36
Wel oke?
Mensen die die game gespeelt hebben zeggen dat het de best uitziende consolegame van het moment is...
Dus ook op de andere consoles

Redneckerz (Redacteur) op 11-02-2015 om 18:51 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 195:
Het is 1080p intern gerendered, maar door de zwarte balken is wat je ziet 1920x800. Tenminste, dat is wat ik ervan weet.

@ Gast 90:
Aangezien het spel nog niet in de winkels ligt en Digital Foundry de game nog niet heeft kunnen testen kan je zelf onmogelijk stellen dat het framedrops heeft.

@ Gast 62.238:
Als je niks hebt toe te voegen, doe dat dan ook niet.

Gast (84.85.46.xxx) op 11-02-2015 om 20:51
sorry Redneckerz maar dat kan niet.... het is 800P punt. 1080P is 1920x1080..

Daarnaast ging de ontwikkelaar voor een 'cinematic look' waardoor ze voor deze resolutie en FPS hadden gekozen....bullshit lijkt mij. Waarom doe je niet gewoon 1080P 60FPS :?

ziet er wel vet uit:) ik ga hem sowieso halen!

Redneckerz (Redacteur) op 11-02-2015 om 21:01 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 84:

''sorry Redneckerz maar dat kan niet.... het is 800P punt. 1080P is 1920x1080.''

Zeer zeker wel. Je kan intern (Dus wat je niet op het beeld ziet) 1080p renderen. Je output is door de zwarte balken minder, 280 pixels om precies te zijn.

Het is dus 1080p, je ziet er alleen niet alles van

Nog een lollig weetje:

Okami HD op PS3 is 1080p met 4x MSAA en 16x AF, maar wordt intern gerendered op bijna 4K. Zie ook - http://hexadrive.sblo.jp/article/59698038.html en http://www.capcom-unity.com/gregaman/blog/2012/11/05/okami-hd-powered-by-technical-innovation-love

Hexadrive zijn port wizards.

Gewijzigd door Redneckerz op 11-02-2015 om 21:05

Gast (90.34.208.xxx) op 11-02-2015 om 22:34
FOUT!
Het is grappig dat jij doet alsof het volledig 1080p is. Dat is het dus NIET!
Die zwarte balken zijn er omdat de PS4 het niet aankan op volledige 1080p en dat op nog maar 30fps. Pixeldichtheid is dezelfde, maar het is NIET 1080p. Het is 800p want dat staat voor progressief 800 lijnen renderen en dat is ook wat hier gebeurt.

Als er een modus in zit die die zwarte balken weghaalt en de performance blijft hetzelfde krijg je pas gelijk. Maar we weten dondersgoed dat dit hetzelfde geval wordt als The Evil Within waar dat ook alleen maar mogelijk was op de PC versie en daar ook de performance minder werd als je dat deed.

Heb dat van Okami zitten bekijken maar dat was een PS2 port, niet een native game voor de PS3, dus met een behoorlijk generationeel verschil en dan is een dergelijke upscale makkelijker te verwezenlijken.

Redneckerz (Redacteur) op 11-02-2015 om 22:44 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:

''FOUT!
Het is grappig dat jij doet alsof het volledig 1080p is. Dat is het dus NIET!''

Het is 1080p, alleen ''zie'' je maar 1920x800. 800p impliceert dat het lager is dan 900p oftewel 1600x900, en dat is niet zo, 1920x800 is nog altijd meer pixel dan 1600x900. Intern is het 1080p, output is ook 1080p, door de balken verlies je 280 pixels.

Zie ook:
http://tay.kotaku.com/why-the-order-1886-is-1080p-and-not-800p-1518902908
http://www.dualshockers.com/2014/02/16/the-order-1886-169-1080p-vs-2-401-1920x800-video-and-screenshot-comparison-pixel-count-vs-art/

''Als er een modus in zit die die zwarte balken weghaalt en de performance blijft hetzelfde krijg je pas gelijk.''

Maar jij beweert dat het framedrops heeft wat je vooralsnog niet kan vaststellen.

''Maar we weten dondersgoed dat dit hetzelfde geval wordt als The Evil Within waar dat ook alleen maar mogelijk was op de PC versie en daar ook de performance minder werd als je dat deed.''

Speculatief.

''Heb dat van Okami zitten bekijken maar dat was een PS2 port, niet een native game voor de PS3, dus met een behoorlijk generationeel verschil en dan is een dergelijke upscale makkelijker te verwezenlijken.''

Is mijn punt niet. Ik heb het over intern renderen. Overigens doet Okami HD geen upscale maar downscale.

Gast (5.79.75.xxx) op 12-02-2015 om 09:27
Ben het eens met de mensen die zeggen dat dit 800p is. Het bevat maar 800 scanlines.
Dat de horizontale resolutie wordt opgerekt naar 1920 heeft er niks mee te maken. Dat is puur de pixel density ophogen. Die zwarte balken worden niet meeberekend in alle 3D computaties en is om de PS4 zijn lading te verlichten.

Het is weer zo'n typische Sony fanboy spin.
Het is hetzelfde geval als Gran Turismo indertijd op de PS3. Die was ook geen echte 1080p (horizontale resolutie was daar gehalveerd) en toch was dat voor de Sony en de fanboys 1080p. Zelfde geval hier en dit zou dan geen 800p zijn? Hilarisch hypocriet en zo typisch.
Laat inderdaad maar een modus zien waar die zwarte balken niet zijn en dat de frames niet inkachelen, dan zullen we het wel zien.

Framedrops zijn inderdaad waarneembaar in sommige videos. Het is niet ernstig, maar wel waarneembaar. Wat niet vast te stellen is, is dat of door de game zelf is of door YouTube compressie.

Het is weer zo'n gevalletje slappe PS4 (next gen in het geheel). Ach, zelfs de CPU in de PS3 was sterker dan die van de PS4. Dat krijg je met low budget AMD hardware.

Trouwens dat van Okami, het is zowel upscale (de artwork zelf) als downscale/downsamplen bij het renderen. Dus jullie hebben het allebei goed/fout.

shentairo op 12-02-2015 om 10:03 [Niv: 20 / Exp: 978]
Ready at Dawn heeft mij nog nooit teleurgesteld qua verhaal, dus ik ga hem sws halen. Wat maakt die resolutie dan nog uit! Stel je voor dat een game als The last of Us dit ook zou hebben, dan zouden mensen het alsnog halen, omdat het gewoon een goede game is met een goed verhaal. Lijkt mij tenminste... Maarja bij sommigen gaat het blijkbaar alleen maar om graphics en framerates...

Redneckerz (Redacteur) op 12-02-2015 om 10:14 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Is het tegenwoordig ''in'' om consoles af te branden om wat voor reden dan ook?

@ Gast 5.79:
''Ben het eens met de mensen die zeggen dat dit 800p is. Het bevat maar 800 scanlines.''

800p impliceert een lagere resolutie dan 900p welke 1600x900 is. 1920x800 is een hogere resolutie en met meer pixels dus iedereen die roept ''het is 800p'' maakt die nuance niet.

''Dat de horizontale resolutie wordt opgerekt naar 1920 heeft er niks mee te maken.''

Terwijl het toch zo simpel is.
Interne render: 1920x1080.
Output: 1920x1080. Door zwarte balken 280 lijnen minder, dus wat je ''ziet'' is 1920x800.

''Dat is puur de pixel density ophogen. Die zwarte balken worden niet meeberekend in alle 3D computaties en is om de PS4 zijn lading te verlichten.''

Geef anders een bron waar blijkt dat die zwarte balken geen factor zijn in de resolutie en dat zonder balken het 1920x1080p is wat we kunnen ''zien''. Totdat dit door Digital Foundry wordt getest is dit de geldende norm. Overigens deed Ready At Dawn dit om 4xMSAA toe te voegen. Die zwarte balken hebben dus wel een effect.

''Het is hetzelfde geval als Gran Turismo indertijd op de PS3. Die was ook geen echte 1080p (horizontale resolutie was daar gehalveerd) en toch was dat voor de Sony en de fanboys 1080p. Zelfde geval hier en dit zou dan geen 800p zijn? Hilarisch hypocriet en zo typisch.''

De verwarring is daar omdat GT5 een zogeheten ''1080p'' mode heeft. Standaard is het 720p met 4x MSAA. In ''1080p'' mode is dit 1280x1080 met 2x MSAA. Zie ook - http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-gran-turismo-5-tech-analysis''

Dit is overigens niet hetzelfde geval, maar dat terzijde.

''Laat inderdaad maar een modus zien waar die zwarte balken niet zijn en dat de frames niet inkachelen, dan zullen we het wel zien.''

Je kan dus je eigen stelling van ''Die zwarte balken worden niet meeberekend in alle 3D computaties en is om de PS4 zijn lading te verlichten'' niet bevestigen. Geloofwaardig...

''Framedrops zijn inderdaad waarneembaar in sommige videos. Het is niet ernstig, maar wel waarneembaar. Wat niet vast te stellen is, is dat of door de game zelf is of door YouTube compressie.''

Of je PC is gewoon te traag, dat kan ook.

''Het is weer zo'n gevalletje slappe PS4 (next gen in het geheel).''

Toch ziet The Order er beter uit dan meeste PC titels. Erg slap spul dus.

''Ach, zelfs de CPU in de PS3 was sterker dan die van de PS4. Dat krijg je met low budget AMD hardware.''

Sowieso kan twee totaal verschillende architecturen niet vergelijken, maar het is leuk dat jij dat wel doet. Puur op FLOPS bekeken is Cell beter, maar dan laten we alle andere variabelen buiten boord en die zijn just relevant.

''Trouwens dat van Okami, het is zowel upscale (de artwork zelf) als downscale/downsamplen bij het renderen. Dus jullie hebben het allebei goed/fout''

Bron graag. Of is dit te vinden in de bronnen die ik heb gegeven?

Gast (62.238.138.xxx) op 12-02-2015 om 10:23
sorry hoor maar dit is sony bashing het gaat lichtelijk over de game maar ze halen elke game erbij waar ze maar op kunnen komen.
Ook grappig is dat het dan over sony fanboys gaa maar zogenaamd heel de next gen crap zou zijn, de one is een stuk slapper dan de ps4

Redneckerz (Redacteur) op 12-02-2015 om 11:16 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 62.238:
Volgens mij heb ik je er al eens eerder op gewezen dat als je niets inhoudelijk te melden hebt, je dit dan ook niet moet doen. Door deze reacties zorg je er namelijk voor dat de inhoud verzandt in ''Maar hun zijn fanboys, PS4 has no geams'' achtig gekonkel.

Ik vind het inderdaad opmerkelijk dat er sinds kort een aantal Gasten elke kans aangrijpen om eeniedere console af te kraken, maar simpelweg ''Fanboy!'' roepen werkt niet.

Wapkaak op 12-02-2015 om 12:01 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Ziet er goed uit!, alleen ben ook geen fan van die zwarte balken en het is mijn type game niet. En hoe kun je nou oordelen over Frame drops terwijl die niet eens uit is nog?? Daar kun je pas over oordelen als die een maandje uit is en al een paar updates heeft gehad...

Gast (84.30.97.xxx) op 12-02-2015 om 12:52
En die mensen die nu klagen over graphics, spelen zeker wel minecraft.... |( |(

Sorry voor eventuele fans van minecraft. Maar dit is grafisch toch echt tof ten opzichte van Minecraft. Met zijn blokkerige, jaren 90 pixels. Die 2 zwarte balken, lekker interessant joh. The evil within had het ook en die game hou ik ook van _O_

Gast (84.30.97.xxx) op 12-02-2015 om 12:53
En als het je niet bevalt, ga dan naar je moeder om te zeuren

Wapkaak op 12-02-2015 om 16:22 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Ik zie het liever gewoon full screen dat mag toch? En wtf heeft Minecraft hier mee te maken......

Gewijzigd door Wapkaak op 12-02-2015 om 16:24

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Order: 1886
Type:
Game
Releasedatum:
20-02-2015
Ontwikkelaar:
Ready At Dawn
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media