Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Preview:

Super Mario Maker


Door Rene Groen op 07-08-2015 om 08:44
Bron: Gamed

Of je nu alle collectibles nastreeft of enkel door de levels rent, op een gegeven moment is een Mario game, naar persoonlijke wens, uitgespeeld. Het spel gaat de (digitale) kast in en het wachten is op een vervolg. Anders is dit voor Super Mario Maker, een titel die oneindig speelbaar lijkt.

Ditmaal is het namelijk niet Nintendo, maar jij en ik die de game creëren. Toegegeven, de ontwikkelaar heeft levels gemaakt om de creatiemogelijkheden tentoon te stellen, maar daarna is het toch echt aan de speler om hun hersenspinsels waarheid te laten worden. Het begint echter wel allemaal bij één vraag: voor welke stijl kies je? Er dient namelijk een keuze gemaakt te worden tussen Super Mario Bros (NES), Super Mario Bros 3 (NES), Super Mario World (SNES) en New Super Mario Bros. (Wii). Het heeft niet alleen betrekking op de visuele stijl, maar ook op de geboden mogelijkheden. Kun je Yoshi bijvoorbeeld gebruiken in Super Mario World, daar is dit niet mogelijk in andere games. Zo heeft iedere stijl zijn invloed op de gameplay.


Het maken van een level is een simpele aangelegenheid waarbij de kracht van de GamePad naar voren komt. Een item pakken met de stylus en deze in het veld plaatsen is voldoende. Op deze manier plaats je blokken, versper je een doorgang en plaats je een vijand om deze doorgang alsnog te forceren. Wil je tussendoor kijken of je creatie daadwerkelijk zo werkt als je dit bedacht had? Druk simpelweg op Play en je kunt direct een poging wagen. Ben je toch niet tevreden of wil je juist verder gaan bouwen, dan zit je even snel weer terug in de Editor om aanpassingen door te voeren. Een kind kan de was doen, maar uiteraard is er wel iets meer nodig om te kunnen spreken van artistieke hoogstandjes.

Zet je door en weet je daadwerkelijk zo’n kunstwerkje te creëren, dan staat niets je in de weg om deze te delen. Althans, bijna niets. Nintendo heeft namelijk één regel om een upload toe te staan: het level in kwestie moet uit te spelen zijn. Je zult dus eerst zelf moeten bewijzen dat je geen onoplosbare obstakels hebt gemaakt die je ook zelf niet kon bedwingen. Heb je bewezen dat dit niet het geval is, dan kun je het level delen met de wereld. In eerste instantie blijft dit beperkt tot tien levels, maar wanneer deze een zekere populariteit vergaren zal dit aantal worden verhoogd. Tot hoeveel is vooralsnog onbekend, maar Nintendo spreekt van een ‘groot aantal’. Natuurlijk wil je niet dat een ander de eer van jouw werk op zich neemt en dus kunnen andermans levels niet nogmaals gedeeld worden. Het is weliswaar mogelijk om andermans werken aan te passen, maar deze vervolgens weer opnieuw tentoonstellen is er niet bij.


Het zoeken van andermans levels kan op verschillende manieren. Er is bijvoorbeeld de mogelijkheid om ze te rangschikken op moeilijkheidsgraad. Je bepaalt niet zelf in welke categorie een level valt, in plaats daarvan is het juist de community die dit doet. Wanneer een level door honderd procent van de speler wordt uitgespeeld valt dit onder Easy, lukt het daarentegen maar een klein percentage, dan zal deze onder Hard worden geplaatst. Hiernaast is het mogelijk om je te abonneren op gebruikers zodat je direct een melding krijgt wanneer deze persoon een nieuw level online heeft gezet. Aangezien het succes van Super Mario Maker voornamelijk af zal hangen van het online gedeelte is het te hopen dat Nintendo dit goed uitwerkt, hun reputatie op dit gebied is namelijk niet geheel vlekkeloos. Weten ze dit voor elkaar te krijgen, dan lijkt niets een succes in de weg te staan.


09:18  [GC] Until Dawn met Aftermath trailer
08:43  [GC] Blizzard met World of Warcraft: Legion
 Reacties (3)
 Pagina: 1
da bom op 07-08-2015 om 09:57 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Op zich altijd wel leuk zulke spellen. Maar hoe duur kost het?

Gast (62.140.132.xxx) op 07-08-2015 om 10:20
Eerst niet echt enthousiast, maar Heb inmiddels super veel zin in deze game. Allemaal nieuwe levels met gameplay van mario 1 en 3, dat is eigenlijk al meer dab genoeg! Is trouwens al bevestigd dat er minstens 60 levels vanuit nintendo zijn, waaronder ook eentje van die gast van rayman.

@dabom: het is 'hoe duur is het' of ' hoeveel kost het' zal weo iets van 40 of 50 euro gaan kosten. Zeker wel waard met dergelijke replayvalue!

Lawliet op 07-08-2015 om 10:32 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Super Mario Maker Limited Edition Pack heb ik al besteld. Dit wordt een topper!

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Super Mario Maker
Type:
Game
Releasedatum:
11-09-2015
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media