Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Devil's Third


Door Rene Groen op 08-09-2015 om 07:14
Bron: Gamed

Begonnen als PlayStation 3 en Xbox 360 titel, in de problemen geraakt door het faillissement van THQ, opnieuw opgekrabbeld door meermaals van engine te wisselen en uiteindelijk uitgebracht op de Nintendo Wii U. Welkom bij Devil’s Third.

Zeggen we Devil’s Third, dan zeggen we ook Tomonobu Itagaki. Deze excentrieke persoonlijkheid is bekend van het veelal geprezen Dead or Alive en Ninja Gaiden, maar deze nieuwe titel is niet te vergelijken met zijn eerdere succesprojecten. We maken kennis met Ivan, een soort Vin Diesel die vol zit met tatoeages en duidelijk geen behoefte heeft aan bovenkleding. In zijn verleden is hij in de gevangenis beland, maar na het omverwerpen van iedere satelliet in de wereld is zijn hulp nodig om de organisatie hierachter een halt toe te roepen. Verwacht verder niet al teveel verdieping binnen zowel het verhaal als de karakterontwikkeling van Ivan, de nadruk ligt duidelijk op de actie-elementen.


De aanpak hiervoor mag verfrissend genoemd worden, besloten is namelijk niet om je alleen te laten schieten of van dichtbij te laten vechten, maar dit met elkaar te mengen. In eerste instantie voelt dit nog best goed aan. Door hoogteverschillen in levels wissel je wapens als geweren en katana’s af en de bloederigheid die hiermee gepaard gaat gaf een goede voldoening. Na verloop van tijd gaat deze voldoening echter over in een gevoel van gewenning en later zelfs verveling. Dit komt omdat de gameplay, zoals eerder ook was op te tekenen voor het verhaal en het karakter, geen verdere verdieping kent. Je leert gaandeweg je avontuur geen nieuwe bewegingen, het aantal wapens kent vrijwel geen uitbreiding en de impact is bij ieder wapen vrijwel identiek.

Ook op velerlei ander vlak zijn er problemen waar rekening mee gehouden dient te worden. De vijanden zelf zijn bijvoorbeeld niet voorzien van enige kunstmatige intelligentie. Ze zoeken geen dekking, lopen gerust een vuurregen in en blijven met enige regelmaat hangen achter objecten. Weten ze je toch te raken, dan trek je je simpelweg even terug om de gezondheid weer aan te vullen. Sowieso haalt de achterliggende techniek je regelmatig uit de beleving, zo zien animaties er slecht uit, laden textures veel te laat in, voert het spel regelmatig een gevecht met de framerate en klinken geweren veel te dof. Enige diepgang in de baasgevechten hoef je evenmin te verwachten, nadat je een lineair level hebt doorlopen hanteer je simpelweg steeds weer een zelfde ontwijk- en aanvalstechniek om verder te komen.


Naast de teleurstellende singleplayer is er ook nog een multiplayer aanwezig en opvallend genoeg wist deze me veel meer voldoening te geven. In eerste instantie zijn de opties nog niet heel indrukwekkend. (Team) Deathmatch, Free for All of een variant op Capture The Flag, het creëren van een eigen personage en het hoger worden in level zijn immers niet de trekpleisters waar je een grootse indruk mee maakt. Gelukkig zijn er qua modi ook nog positieve uitzonderingen. Heb je bijvoorbeeld ooit weleens fruit moeten verzamelen om deze in een pers te werpen, waarbij iedere mislukte worp resulteert in het ontploffen ervan? Chaos en bijhorende hilariteit was het gevolg.

Een andere mogelijkheid die de multiplayer verlengt is het maken van een clan, dan wel je aansluiten bij een bestaande clan of als lone wolf te werk gaan. Iedere clan maakt een basis en vervolgens kun je elkaars basissen aanvallen, waarvoor je weer geld en ervaringspunten krijgt om nieuwe wapens te kopen of je karakter anders aan te kleden. Waar ik minder enthousiast over ben is dat je niet alleen kunt betalen met in-game behaalde valuta, maar dit ook aan kunt schaffen met echt geld. Een manier om nog meer geld uit de zakken van gamers te kloppen.


Hoewel ik verder plezier haalde uit de multiplayer moet wel gezegd worden dat dit niet resulteert in een onvergetelijke ervaring waarvoor je de game aan dient te schaffen. Veel van de problematiek uit de singleplayer, denk aan de laat ingeladen textures en inzakkende framerate, kom je wederom tegen. Hier komt bij dat de maps weliswaar goed in elkaar steken, maar dat de spawn posities erg slecht zijn. Regelmatig werd ik te midden van een gevecht geplaatst, vond binnen enkele seconden wederom de dood en moest maar hopen dat mijn volgende spawn plek beter was. Het maakt de game tot een ervaring die je snel zult vergeten. De leuke elementen van de multiplayer zijn niet genoeg om Devil's Third redden, waardoor het als een teleurstelling gezien mag worden.
Beoordeling
Gameplay   40
Sound   30
Graphics   30
Replay   40

Devil's Third is als eindproduct net zo problematisch als diens ontwikkeling.
35


07:04  Gameplaybeelden Chibi-Robo! Zip Lash
07:05  Yo-Kai Watch
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (92.110.247.xxx) op 08-09-2015 om 11:59
Ook voor het eerst. Zo'n lage review score bij gamed xd

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-09-2015 om 12:33 [Niv: 1182 / Exp: 59075]
Het is al geleden van 4 september 2015 dat we een lagere score dan dit gaven. Een eeuwigheid!

Gast (176.74.248.xxx) op 08-09-2015 om 16:07
En toch vraag ik me echt af of deze scores wel echt zo laag horen te zijn. Als je alleen al naar de eerste 2 screenshots kijkt.... zijn die echt een 3 waard?? Ik begrijp dat we tegenwoordig beter gewend zijn, maar is dit dan meteen slecht?
Misschien moet ik hem echt eens lenen van iemand ofzo om te zien hoe slecht het wel niet is... :?

Gast (178.117.126.xxx) op 08-09-2015 om 17:20
Als ik dat zo lees lijkt het wel een slechte copy van wet. Ach ja waarom hier je tijd aan verspillen als je mgs5 kan spelen.

Rene Groen (Eindredacteur) op 08-09-2015 om 17:50 [Niv: 747 / Exp: 37355]
@ Gast (176.74.248.xxx)

Heb je de recensie ook gelezen of enkel naar de screenshots en de cijfers gekeken? Graphics is namelijk meer dan plaatjes alleen.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Devil's Third
Type:
Game
Releasedatum:
28-08-2015
Ontwikkelaar:
Valhalla Game Studios
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media