Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Street Fighter V


Door Rene Groen op 23-01-2016 om 09:41
Bron: Gamed

Het was juli 2013 toen Yoshinori Ono ons tegelijkertijd hoop en vrees gaf. Hij sprak zijn hoop uit om Street Fighter V te maken, maar voegde eraan toe dat er een flink aantal medewerkers en een groots budget voor nodig was. De ontwikkeling was hiermee allerminst zeker.

We nemen een sprongetje in de tijd, om precies te zijn naar 6 december 2014, toen de hoop van velen realiteit werd. Bij Sony's PlayStation Experience werd bekend gemaakt dat het spel er toch zou komen. Xbox One eigenaren worden helaas buitengesloten, maar PC en PlayStation 4 gamers hebben meer geluk. Zij krijgen niet alleen een spel in zestig frames per seconde, maar tevens de mogelijkheid om cross-platform te spelen. De belofte gaat nog verder, ze garanderen ons namelijk online gameplay waar lag niets te zoeken heeft. We kunnen deze beloften pas toetsen wanneer het spel daadwerkelijk verschenen is, maar de voortekenen zijn in ieder geval positief.

Qua gameplay gooit dit vijfde deel de serie in basis niet op de schop. Het betekent dat we nog altijd lichte, medium en zware aanvallen uit kunnen voeren voor de armen en de benen van de verschillende karakters. Tegelijkertijd is dit zo'n beetje het enige element dat overeind is gebleven, zo zijn de Focus Attacks (waarmee je aanvallen absorbeerde om een counter in te zetten) uit Street Fighter IV verleden tijd. Het maakt plaats voor het V-System, bestaande uit V-Skills, V-Trigger en V-Reversals.


V-Skills worden verricht door tegelijkertijd de Medium Punch en Medium Kick in te drukken en dienen als vervanging van de Focus Attack. Het inzetten van deze per karakter verschillende kwaliteiten vereist geen opbouw van een meter en heeft verschillende uitwerkingen. Het stelt je bijvoorbeeld in staat om een aanval te pareren, maar kan je ook krachtiger of juist mobieler maken. Neem M. Bison die met zijn Psycho Reflect een inkomende aanval of projectiel kan absorberen om deze vervolgens terug te sturen naar zijn tegenstander.

Het gebruik van de V-Skills laten je V-Gauge groeien, een rode meter die onderin het scherm te vinden is, boven je EX-meter (voor Special Movies of Super Combos). Afhankelijk van de vechter kan de V-Gauge uit twee of drie delen bestaan en één gevuld deel stelt je in staat om een V-Reversal in te zetten, gelijkend met de Alpha Counters die we uit de Street Fighter Alpha serie kennen. Om deze move in te zetten dien je de drie slag- of schopknoppen in te drukken, waarmee je de tegenstander neerslaat, terugdringt of van positie wisselt. Het zal lastig worden om je timing goed te krijgen, maar het kan nu net het verschil maken tussen verlies en winst.


Als laatste zijn er nog de V-Triggers, te activeren door een Hard Punch en Hard Kick tegelijkertijd in te drukken. Ze maken eveneens gebruik van de V-Gauge, die compleet gevuld moet zijn om een V-Trigger uit te voeren. Net als bij de voorgaande technieken is de uitwerking per karakter verschillend, zo kan Nash achter zijn tegenstander teleporteren, Mika de hulp inroepen van een assisterend karakter en is Karin tijdelijk een stuk sneller. Het op een juiste manier combineren van het V-System zal behoorlijk wat oefening vragen, zeker wanneer je met verschillende vechters aan de slag wil, maar de variëteit ervan belooft in ieder geval veel goeds.

In deze preview kwamen al de nodige namen van personages voorbij, bij de lancering zijn dit er zestien. Naast oudgedienden als Ryu, Zangief, Birdie en Dhalsim betreffen het een viertal nieuwe namen, namelijk Rashid, Laura, Necalli en F.A.N.G. Rashid is de oudste zoon van een familie uit het Midden-Oosten en zoekt een vriend die is ontvoerd door Bison. Zijn bijnaam, “Rashid of the Turbulent Wind”, heeft hij te danken aan zijn manipulatie van de wind, waarmee hij kleine tornado's kan veroorzaken. Laura Matsuda is de oudste zus van Sean Matsuda (Street Fighter III), gespecialiseerd in de Braziliaanse vechtsport Jiu-Jitsu. Veel over haar achtergrond is verder niet bekend, wel weten we dat in haar aanvallen elektriciteit verwerkt zit.


De derde nieuwe naam, Necalli, is eveneens omringd door mysterie. We weten dat hij een krijger is die op zoek is naar de ziel van de vechter Rashid, maar meer details zijn vooralsnog niet voorhanden. Als laatste is er nog F.A.N.G., een lid van de Shadaloo Grand Master die bekend staat om het gebruik van gif. Kortom; een kleurrijk viertal. Ook na het verschijnen van de game blijft Capcom karakters aanbieden, zo weten we in ieder geval dat Alex, Guile, Balrog, Ibuki, Juri en Urien het roster zullen vergezellen.

Na het Parry System van Street Fighter III en de Focus Attacks en Ultra Combo's uit Street Fighter IV moet het V-System de nieuwste innovatie vormen binnen de serie. Niet door de gameplay significant overboord te gooien, maar simpelweg net iets meer verdieping aan te brengen. Het wachten is nu tot volgende maand, dan weten we of deze combinatie van oud en nieuw tot een succesvolle samenkomst weet te leiden.


10:44  Nieuwe beelden van The ABC Murders
15:52  Leikir Studio kondigt Wondershot aan
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (77.168.213.xxx) op 23-01-2016 om 12:30
Mooi geschreven.
Als Street Fighter Fan kan ik niet wachten totdat ik het spel kan spelen :D

Gast (62.238.40.xxx) op 23-01-2016 om 18:52
Mkx voor mij dit jaar
bèta Voelde niet vernieuwend genoeg /goed genoeg voor mij persoonlijk en mkx heb ik al liggen

Gast (217.123.130.xxx) op 24-01-2016 om 10:03
Street Fighter IV is het deel dat het genre uit het slop heeft gehaald, maar tevens ook (naar mijn mening) het slechtste deel uit de reeks (teveel turtling, scrubs, etc.).

SFV zou weer teruggaan naar de roots en daar kijk ik erg naar uit!

Hopelijk kan het de gameplay van 3rd strike evenaren, zou geweldig zijn!

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Street Fighter V
Type:
Game
Releasedatum:
16-02-2016
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media