Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
WWE 2K24
First View:

God of War


Door Joni Philips op 25-06-2016 om 10:03
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Sony Interactive Entertainment Santa Monica Studio wist ons op de Electronic Entertainment Expo 2016 te verrassen met een oude bekende. Het team presenteerde een gloednieuwe God of War voor de PlayStation 4 die vriend en vijand verbaasde. Het was de God of War die niemand verwachtte maar meteen wilde.

God of War voor PlayStation 4 is een reboot die tegelijkertijd verdergaat op de originele serie. Het lijkt natuurlijk een onoverkomelijke tegenstelling, maar het spel verandert simpelweg te veel om onder de noemer ‘vervolg’ te classificeren. Eeuwige wildebras Kratos veroorzaakte in de originele serie de teloorgang van het volledige Griekse godenrijk. Hij doodde de laagste monsters tot de hoogste goden waardoor Griekenland vernield werd. Hij had dan ook geen andere keuze dan Griekenland te verlaten en naar een nieuwe streek te trekken. Het was een tocht die hem onbepaalde tijd later naar het hoge Noorden leidde, alwaar hij zich settelde. Wanneer God of War begint, lijkt het einde van God of War III al lang in het verleden te liggen, gezien een bebaarde Kratos die op jacht gaat met een kleine jongen, zijn zoon. Diens moeder lijkt al enige tijd uit beeld verdwenen, wat ongetwijfeld nog een plaats krijgt in het verhaal, zodat Kratos nu alleen verantwoordelijk is voor diens opvoeding.

Net als in The Last of Us zal de band tussen de oude grijsaard en de jeugd een grote rol spelen. Kratos blijft de enige protagonist, maar de zoon blijft gedurende het spel aan je zijde. De man die zijn eigen gezin vermoordde uit razernij, heeft een nieuw doel in het leven: eindelijk een goede vader te zijn. Teamleider Cory Barlog – de man achter God of War II – maakt hierin de vergelijking met de Hulk. De originele trilogie was het verhaal van de Hulk die alles naar de vernieling hielp. De nieuwe God of War is het verhaal van Bruce Banner die weet hoe dicht hij tot de Hulk staat. Hij wil die kant echter niet tonen aan zijn zoon. Hij beleeft dan ook een interne strijd waardoor we een nieuwe Kratos leren kennen. Niet meer de eikel van de vorige delen, maar een gebroken man die zich recht probeert te houden voor zijn zoon. Zelfs zijn supermode – de Rage of Sparta – lijkt geactiveerd door diens eigen razernij in stand te houden, zelfs wanneer zijn zoon faalt.


Deze nieuwe God of War is het verhaal van een onsterfelijke man die probeert te veranderen. Die voor één keer in zijn leven de correcte beslissing wil maken. Het wordt hem echter niet gemakkelijk gemaakt in deze wereld waar alles vijandelijk lijkt en waar hij geen letter van de plaatselijke taal verstaat. Enkel zijn zoon verstaat de plaatselijke cultuur wat hun dynamiek belangrijker maakt. Een meer emotioneel verhaal maar niet minder actierijk. Het verzwijgen van meer details laat wel ruimte voor speculatie. Speelt God of War zich bijvoorbeeld af voor de opkomst van de Noorse goden? Gaat Kratos’ zoon misschien juist één van die goden blijken of worden? Is hij Ullr, de stiefzoon van Thor en het resultaat van een affaire tussen zijn vrouw Sif en een onbenoemde man? Wat Kratos exact zal beleven, weten we dus nog niet maar de eerste trailer lijkt alvast op enkele sterke wezens te wijzen. In de achtergrond van de eerste trailer lijkt bijvoorbeeld de gigantische slang Jörmungandr zichtbaar. Een slang die groter lijkt dan enige vijand uit het verleden.

De band tussen vader en zoon wordt niet alleen een verhalend element, de zoon zal je gedurende de hele game vergezellen als een passieve protagonist die bevelen krijgt van Kratos. Dit was al te zien in de trailer waar Kratos hem vraagt om te schieten op de trol. Dit zal in de game zelf een prominente rol krijgen, er is zelfs een knop verbonden aan de interacties zodat je de zoon indirect kunt aansturen. Deze wordt bruikbaar in gevechten waar hij bijvoorbeeld elektrisch opgeladen pijlen kan afvuren, maar ook buiten de gevechten. Buiten deze gevechten zal Kratos vooral bezig zijn met het opvoeden van de jongen, onder andere door hem te leren over de jacht. Dit bouwt in op een Role Playing systeem waarbij de speler voordelen zal ontvangen naarmate de zoon meer leert. Hoe diepgaand dit systeem zal worden, is natuurlijk nog een open punt. Zal het bijvoorbeeld alleen effect hebben op de jongen of ook op zijn vader? Wat zijn de verbeteringen die we mogen verwachten en hoe groeit dit door naar toekomstige God of War titels?


Het Role Playing Systeem is zeker niet de enige vernieuwing. Het lijkt eerder dat men opnieuw vanaf nul is begonnen. De originele serie stond bijvoorbeeld bekend om diens vaste camera, iets wat nu tot het verleden behoort. We krijgen een meer traditionele camera die Kratos van dichterbij volgt. Opvallend is wel dat deze camera automatisch zal in- en uitzoomen afhankelijk van de situatie. In kleinschalige confrontaties zal hij nauwer op de actie zijn gericht, in grootschalige baasgevechten blijft deze op een afstand voor het overzicht. Het geeft je natuurlijk de kans om meer te genieten van de omgeving en af en toe eens rond te kijken. De camera zal hierbij ook zorgen voor één enkel shot. Zeker in God of War Ascension durfde de camera bij het inlopen van een camera wel eens compleet uit te zoomen om een overzicht te geven wat de actie onderbrak. Dat is hier niet meer het geval, de actie wordt voorgesteld als één continu shot. Dat mag je trouwens letterlijk nemen. Zelfs onderbrekingen voor laadschermen of tussenfilmpjes zouden tot het verleden behoren…

Bij een andere camera hoort ook een ander vechtsysteem. Het is gedaan met de lange dubbele ketting. Kratos moet nu aan de slag met een magische bijl waarin hij elementaire vaardigheden kan toevoegen, bijvoorbeeld om de bijl te veranderen in een ijsbijl. Een bijl is natuurlijk een wapen om eerder van dichtbij aan te vallen, maar Kratos kan deze ook gooien en terugroepen. Deze functie is beschikbaar ongeacht de afstand tussen jou en de bijl, waarbij je deze theoretische aan het begin van de game kunt achterlaten om hem aan het einde opnieuw terug te roepen. Er is wel één nadeel aan die techniek volgens Cory Barlog, de programmeurs zullen je diep vanuit hun hart haten. Dat je de bijl kunt achterlaten, betekent natuurlijk ook dat Kratos andere mogelijkheden tot aanvallen heeft. Het is echter nog onduidelijk of dat er meerdere wapens aanwezig zijn, of dat Kratos enkel beschikt over melee als hij zijn bijl achterlaat. De eerste aankondiging was alvast een flinke smaakmaker, maar er blijven nog vele open vragen. Sony heeft echter nog genoeg tijd om de antwoorden te verspreiden, er is namelijk nog geen releasedatum voor God of War.


13:48  JoJo's Bizarre Adventure met Funny Valentine Trailer
17:18  FIFA 17 bevat Japanse J1 League
 Reacties (8)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 25-06-2016 om 11:00 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Deze kon me aangenaam verrassen op E3. Ik had gewoon meer van hetzelfde verwacht maar met deze Noorse sfeer en andere combat is het toch interessant.

Stiekem mis ik toch de Blades of Chaos een beetje xD

Gast (24.132.235.xxx) op 25-06-2016 om 12:08
Hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe.
Dank u.

Rene Groen (Eindredacteur) op 25-06-2016 om 17:32 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Enorm veel zin in deze game, één van de toppers die Sony tijdens deze E3 liet zien.

yjahmesio op 26-06-2016 om 01:01 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Hier voor ga ik misschien wel een PS4 NEO halen, zag er erg dope uit!!

Alpha Centyros op 26-06-2016 om 08:58 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Samen met Horizon: Zero Dawn het spel waar ik het meest naar uit kijk! Ben heel erg benieuwd naar het verhaal, er zijn al bijvoorbeeld al heel veel theorieën over wie die zoon zou kunnen zijn (sommigen denken Thor. bijv.).

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-06-2016 om 09:44 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Heb je de First View wel gelezen? Heb een beetje het idee van niet aangezien je dezelfde theorieën aan haalt als in het artikel staan

Gast (90.18.166.xxx) op 29-06-2016 om 09:39
Sorry, maar een pappa simulator is gewoon sneu. Kansloos!

Redneckerz (Redacteur) op 30-06-2016 om 01:43 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:

Gelukkig is God of War dan ook veel meer dan een pappa simulator. Maar dan zal je toch op zijn minst de franchise kennen lijkt me. Anders klinkt jouw reactie namelijk nogal sneu

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
God of War [2018]
Type:
Game
Releasedatum:
20-04-2018
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media