Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Review:

Kyurinaga's Revenge


Door Rene Groen op 05-11-2016 om 12:15
Bron: Gamed

Vorig jaar gaven we Yasai Ninja in onze recensie een 15, waarmee het zich tot de slechts scorende titel van 2015 mocht kronen. Blijkbaar kon de ontwikkelaar toch geen afstand doen van dit IP want ruim anderhalf jaar later keren de ui Kaoru en de broccoli Joe gewoon weer terug. En ook nu zijn we daar niet erg enthousiast over.

Om een game te doen slagen heb je enige achtergrond nodig. Dit hoeft niet diepgaand te zijn, als er maar een doel aan de speler wordt gegeven. Al op dit vlak gaat het mis. Uit de titel is te herleiden dat wraak een thema vormt, toch komt dit amper naar voren. De ontwikkelaar heeft ervoor gekozen om het verhaal uit Yasai Ninja te vervolgen en ze lijken er dan ook vanuit te gaan dat spelers bekend zijn met dit materiaal. Zowel de karakters, hun tegenstanders als het overkoepelende verhaal worden dermate snel op de speler afgevuurd dat je het al snel voor lief zult nemen. De inbreng van humor lijkt als redmiddel te moeten dienen maar omdat dit lang niet altijd binnen een context te plaatsen is slagen ze hier niet altijd in. Tegelijkertijd moet gezegd worden dat andere grappen wel geslaagd zijn, neem bijvoorbeeld het moment waarbij een baasgevecht werd vervangen door een spelletje rots-papier-schaar. Helaas zijn deze momenten schaars of ze worden teniet gedaan door falende gameplay.


Er is gekozen voor een mix van platforming en combat. Het platformen doe je ditmaal in 2.5D levels en daarmee hebben ze geleerd van de 3D levels die in Yasai Ninja centraal stonden. Toch kunnen we niet spreken van een geslaagde overstap. De levels vereisen een precisie die je zowel kunt omschrijven als extreem uitdagend of irriterend, er is een one-hit kill systeem, levens zijn schaars en bij het springen lijkt het alsof je lood in je schoenen hebt. Tijdens het platformen zul je ook af moeten rekenen met vijanden. Of je dit nu doet met Broccoli Joe of Kaoru Tamangi maakt weinig verschil. Beiden zijn veel te traag in hun reacties, hetgeen je ook op zult merken bij het platformen zelf. Om voor enige afwisseling te zorgen leek het de ontwikkelstudio verder een goed idee om aparte combatsecties te implementeren. Beide karakters staan hier met de ruggen tegen elkaar terwijl er van beide kanten vijanden verschijnen. Door te wisselen tussen het duo en de juiste knoppen in te drukken reken je af met je tegenstanders. In het begin is dit nog makkelijk, later in de game ligt het tempo dermate hoog dat je het overzicht al snel zult verliezen.

Wanneer je niet alleen te werk wilt gaan kun je ook met twee spelers coöperatief aan de slag. Op papier klinkt dit leuk maar dit is het niet. Het komt er veel te vaak op neer dat de kwaliteiten van één speler vereist zijn en de ander enkel toe staat te kijken. Neem het level waarin Joe met zijn Kunai messen een viertal doelwitten moet activeren. De andere speler kan als Kaoru rustig een kopje koffie gaan zetten en de krant lezen aangezien zijn inmenging op dit moment totaal niet vereist is. Maar dit is nog niet alles waarin duidelijk blijkt dat er amper is nagedacht over enige vorm van samenwerking. Wanneer één van de spelers vooruit loopt raakt de camera het overzicht kwijt en als één van de twee spelers sterft moet je allebei opnieuw beginnen. Beter had het geweest om, al dan niet binnen een bepaalde tijdslimiet, de ander weer op de been te kunnen helpen. De checkpoints zijn verder optioneel, door ze niet te gebruiken kun je namelijk een Achievement / Trophy verdienen.


Op technisch vlak overheersen vooral gemengde gevoelens. Op momenten slaagt de studio erin om de Japanse setting goed over te brengen terwijl ze korte tijd later hun eigen glazen ingooien. Grafische elementen lijken niet afgewerkt te zijn en bestaan uit kale, lege blokken. Qua geluid doen ze het al niet veel beter. Toen ik de game opstartte en bij de eerste cutscene geen geluid hoorde dacht ik nog dat het een bug betrof. De game opnieuw opstarten bood echter geen soelaas. De karakters hebben geen stemmen, de cutscenes missen geluid, de hack-and-slash geluiden herhalen zichzelf continu en het geluid dat wel aanwezig is maakt geen indruk. Tel hierbij op dat levels soms niet werden ingeladen of de controls ineens niet meer werkten en het is duidelijk dat je ver weg moet blijven van deze titel.
Beoordeling
25
Na Yasai Ninja weet ontwikkelaar Reco met Kyurinaga's Revenge aan te tonen dat ze beter kunnen stoppen. Het verhaal is onduidelijk, de (coöperatieve) gameplay werkt niet goed en op technisch vlak laten ze zien geen bestaansrecht te hebben binnen de game-industrie. Het is een harde constatering die hopelijk als waarschuwing dient voor mensen die erover nadenken hun geld uit te geven aan deze titel.


15:42  Nintendo Classic Mini met specificaties
10:09  Cube Life komt naar PC, PS4 en Switch
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Kyurinaga's Revenge
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2016
Ontwikkelaar:
Reco Technology
Uitgever:
Reco Technology
Media:
Geen media gevonden