Nog voordat de persconferentie van Microsoft was afgetrapt was er al een gerucht dat Halo Infinite aangekondigd zou gaan worden. De man die deze titel op voorhand lekte komt nu mogelijk met nog meer informatie.
Brad Sams zou informatie hebben gekregen dat Halo Infinite niet als één compleet pakket uitgebracht zal gaan worden. In plaats daarvan verschijnt de singleplayer campaign in 2019, een jaar later opgevolgd door de multiplayer.
Hoewel hij deze informatie reeds voorhanden had besloot hij het eerder niet naar buiten te brengen, toen hij echter hoorde dat de game op de nieuwe SplitSpace engine zou gaan draaien besloot hij hierop terug te komen:
quote: “I was a little skeptical on this information until I saw that they were building an entirely new engine for the platform. Knowing this, the staggered release makes a lot more sense as it’s easier to build a single player game than a multiplayer shooter; thus, the single player arrives, they look for potential issues, then release the multiplayer portion of the game.”
Aangezien Sams ook de naam van de game goed wist te voorspellen is het natuurlijk de vraag of hij nu ook weer gelijk gaat krijgen.
|