10 Chambers Interactive's GTFO is een co-op shooter die draait om het verkennen van het Complex, een uitgebreid netwerk waar kostbare loot valt te halen, maar waar ook vreselijke monsters schuilhouden.
De titel kent een horrorrandje en zal daarom goed vallen bij gamers die zowel van Alien als Left 4 Dead houden. Om de gameplay dynamisch te houden introduceert 10 Chambers The Rundown. Kort komt het erop neer dat dit systeem jou en je teamgenoten naar verschillende delen van het Complex op expeditie stuurt. Hierbij zal het doel, de monsters, de loot en andere variabelen telkens anders zijn. Hoe dieper je in het Complex geraakt, hoe lastiger The Rundown wordt.
Om de dynamiek erin te houden is dit systeem gekoppeld aan een timer die langzaam naar nul aftelt. Als de tijd erop zit wordt The Rundown en zijn doelen vervangen door een nieuwe uitdaging en zit er niets anders op dan naar het volgende doel te trekken. Op deze manier tracht 10 Chambers de uitdaging en de vaart in het spel te houden: Te lang treuzelen en je zal onherroepelijk nooit je doel bereiken. De studio heeft een video vrijgegeven die dit hele concept nog eens uitlegt, en de game zal nog dit jaar in Early Access verschijnen.