Sommige titels lijken wel vervloekt. Het lange wachten op Star Citizen, of, in vroegere tijden, Daikatana of Duke Nukem Forever zorgen voor de nodige frustratie, want hoe lang kan je een game blijven ontwikkelen? Ook Dead Island 2 is z'on dergelijke titel.
Je zou het haast niet denken, maar de sequel op Dead Island is langer in ontwikkeling dan diens spirituele opvolger Dying Light en ook de opvolger daarvan lijkt eerder uit te komen dan Dead Island 2. De titel is al sinds 2014 in ontwikkeling en kent dan ook een tumultueus verleden.
Oorspronkelijk in ontwikkeling bij Yager ging deze naar Sumo Digital, en belandde uiteindelijk bij Dambuster Studios. Volgens een item van afgelopen november zou de game nog altijd uit komen, maar het helpt niet dat een versie van de game is uitgelekt.
In een reeks tweets zien we screenshots van hoe de titel eruit zag in 2015, toen nog met Yager aan het roer. Het is duidelijk af te zien dat we met een vroege versie te maken hebben die net gebruik ging maken van de toen nog nieuwe generatie consoles.
Hoe deze versie is uitgelekt is niet bekend, maar pech en ongeluk lijken wel inherent aan het project te wezen. Of dit gevolgen heeft voor de verdere ontwikkeling van de game is nog niet bekend.
|