Op 1 oktober verschijnt FIFA 22 en in een blogpost heeft Electronic Arts aangegeven welke veranderingen we mogen verwachten als het gaat om de Career mode.
Senior game designer Alex Constantinescu benadrukt enkele nieuwe features en één van de meest in het oog springende is de mogelijkheid om je eigen team te creëren in Manager Career. Alhier kunnen spelers hun eigen clubnaam, commentatorennaam, league en rivaliserende club maken, alsmede hun eigen kleding, clublogo en stadium vorm geven. Dit laatste gaat op een soortgelijke manier als bij FIFA Ultimate Team, zo is het mogelijk de basiskleur, kleur van de stoelen, patroon van de pitch, vorm van de netten, het lied dat klinkt bij een gemaakt doelpunt, het gezang van het publiek en de muziek bij het entree van het team kiezen. Als je voor een bestaande club kiest wiens stadion niet in de game is opgenomen kun je dit eveneens vormgeven.
Wanneer je een eigen club creëert is het ook mogelijk om automatisch je startende spelers te genereren, gebseerd op hun gemiddelde rating en vastgestelde leeftijd, alsmede een startbudget aan transfers en de prioriteiten van het bestuur.
De Player Careers krijgen eveneens verbeteringen, zo kun je nu vanaf de bank invallen in plaats van een wedstrijd wel of niet spelen. Je manager zal je bij het spelen ook bepaalde doelen meegeven en als je hieraan weet te voldoen zal je rating stijgen.
Het groeisysteem voor gecreëerde spelers is eveneens aangepakt, zo kun je tijdens trainingen en wedstrijden XP verdienen die je kunt spenderen in een skill tree en zo verschillende statistieken aanscherpen. Naarmate hun level groeit spelen ze nieuwe perks vrij en je kunt er hier per wedstrijd drie van instellen. Hierbij kun je denken aan een verbeterde vaardigheid bij het eerste schot, verhoogde dribbelmogelijkheden en betere fysieke kracht.
In zowel Manager als Player Career zullen spelers met een goede rating of een binding met de club worden geëerd door de fans middels aangepaste banners, iets wat ook mogelijk is voor zelf gecreëerde spelers.