Returnal heeft een update gekregen en met deze 2.0 patch is een veelgevraagde 'Supsend Cycle' update toegevoegd, waardoor de game te pauzeren is zodat je later verder kunt.
[Update:] Met de update kunnen spelers hun game beëindigen en hun console uitzetten zonder progressie te verliezen binnen een sessie, iets wat we volgens game director Harry Kureger moeten zien als een 'single-use save state' in tegenstelling tot een volledige Save Game optie. Toch is er een manier gevonden om het systeem enigszins te manipuleren, zo kun je een savegame uploaden naar de cloud en deze weer downloaden als je sterft zodat je vanaf daar verder kunt gaan.
[Eerdere berichtgeving:] Dit laatste betekent dat je de game af kunt sluiten en je console uit kunt zetten zonder dat je gedurende een sessie progressie verliest, iets wat eerder niet mogelijk was. Op het PlayStation Blog laat game director Harry Krueger weten dat de feature gezien kan worden als een single-use save state in plaats van een Save Game-optie.
quote: "Door de cyclus op te schorten, zal Returnal eenvoudig een onderbrekingspunt voor eenmalig gebruik maken, en zodra u het spel hervat, wordt het onderbrekingspunt verwijderd en kan het niet opnieuw worden gebruikt. Je spel gaat direct verder vanaf het moment dat je het hebt verlaten, en als je de cyclus weer wilt onderbreken, wordt je voortgang vanaf dat nieuwe punt vastgelegd."
Er zijn momenten waarop je de cyclus niet kunt pauzeren, denk aan baasgevechten, tussenfilmpjes, first-person segmenten of tijdens intense combatsecties. Krueger legt uit dat ze hiermee de roguelike-gedachte willen behouden.
De nieuwe update voegt verder een Photo Mode toe waarbij de game op ieder moment (op de first-person secties na) te pauzeren is en je de camera vrij rond kunt bewegen om een foto te nemen, waarna je filters toe kunt voegen en aanpassingen kunt maken.
Meer over Returnal is te lezen in onze review.
|