Nog iets minder dan een maand wachten en we kunnen los gaan in Final Fantasy XVI. Producer Naoki Yoshida heeft in een interview alvast wat meer informatie gegeven over hetgeen we mogen verwachten, en hetgeen we juist niet hoeven te verwachten.
[Update] In gesprek met Game Informer voegt Naoki Yoshida nog toe dat er ook geen downloadable content gepland staat.
[Eerder bericht] Als hij terugblikt op Final Fantasy XV heeft Yoshida één grote kritiek, en dat was het verhaal niet compleet was. Hierover laat hij weten: "En dan proberen ze het compleet te maken, en dan beloven ze wat meer verhaal, maar dan geven ze ons het verhaal niet..." Deze teleurstelling wilde hij met Final Fantasy XVI niet nogmaals herhalen en dus lag de belangrijkste focus, buiten de actie om, op het verhaal.
Yoshida heeft zelfs zoveel vertrouwen in de game dat er ook geen Day One patch zal verschijnen. Ontwikkelaars kiezen er vaak voor om eventuele plooien glad te strijken tussen het drukken van de disc en het uitbrengen van de game, toch is dit hier niet het geval. Overigens hoeven we dit niet te verwarren met een zekere luiheid of laksheid, het team zal blijven zoeken naar eventuele bugs en deze oplossen.
Om een compleet verhaal af te kunnen leveren hebben de ontwikkelaars een achtergrond gecreëerd die 4000 jaar omvat en inhoud geeft aan iedere natie, cultuur en geografie. Tegelijkertijd zou er nog genoeg over zijn om eventueel aan Final Fantasy XVI-2 te werken, hoewel ze deze niet zelf zullen creëren, het team heeft hun hart en ziel namelijk al in deze game gegoten.
Als laatste geeft de ontwikkelaar nog aan dat ze niet alleen een verhaal willen vertellen die je van de start tot de finish kunt volgen, het is ook een verhaal die iedere speler aan moet spreken, of je nu een oude fan bent of nieuw bent binnen de serie.
|