In een speciale presentatie kregen we recentelijk een stuk meer informatie over Starfield, de aankomende actie-RPG van Bethesda. Ook na deze presentatie valt er nog genoeg over de game te vertellen.
Starfield bevat meer dan duizend verschillende planeten om te verkennen, toch betekent dit niet dat ze allemaal vol leven zitten. Executive Produceer Todd Howard heeft aangegeven dat er ongeveer tien procent van de planeten in staat is om leven in stand te houden.
Eerder gaf Lead Technical Producer Jean-Francois Levesque al aan dat de meeste planeten procedureel gegenereerd zijn, zodat de ervaring uniek is voor iedere speler. Howard voegt toe hoe dit werkt, zo zijn er nog altijd locaties die altijd hetzelfde blijven.
quote: "Wat we doen, is dat we individuele locaties met de hand maken, en sommige daarvan worden specifiek geplaatst - uiteraard de belangrijkste steden en andere zoeklocaties - en dan hebben we er een reeks van die worden gegenereerd of geplaatst wanneer je landt, afhankelijk van die planeet."
We hoeven overigens niet bang te zijn dat de meeste planeten het bezoeken niet waard zijn, er zullen nog altijd waardevolle hulpmiddelen te vinden zijn waardoor het nuttig is om ze te bezoeken. Ze hebben inspiratie gehaald van astronaut Edwin "Buzz" Aldrin, de tweede persoon ooit op de maan liep. Howard zou dit omschrijven als een "schitterende verlatenheid", waarbij het een zekere schoonheid heeft om op de maan te landen en het gevoel te hebben dat je één van de weinige mensen bent die dit ooit heeft bezocht.
In ander nieuws over de game leren we dat er geen landvoertuigen zijn om mee op verkenning te gaan. Wel is er een boostpack die gezien kan worden als een voertuig.
|