Wanneer Alan Wake 2 op 17 oktober verschijnt zul je de game niet in de winkels aantreffen, de release zal namelijk enkel digitaal plaatsvinden. Ontwikkelaar Remedy geeft een verdere verklaring waarom ze hiervoor gekozen hebben.
Afgelopen mei was in een FAQ op de website al te lezen dat een digitale release zorgde voor een lage verkoopprijs omdat ze de kosten voor het drukken van de discs en verpakking niet door hoefden te rekenen. In een interview met Eurogamer geven creative director Sam Lake en game director Kyle Rowley nu in een verdere uitleg aan dat het team op deze manier meer tijd heeft om de game op te kunnen poetsen.
quote: "As creatives obviously, by going digital-only it does allow us more time to polish the game. Like, a significant amount of weeks actually. Because otherwise, the game that goes on the disc, obviously it has to be playable without a patch. We didn't want to release something that we weren't proud of basically, and that we didn't want players to play. So hopefully this way we can give you a better version of the game."
Uitgever THQ Nordic gaf eerder aan als uitgever te willen fungeren voor een fysieke release, Remedy heeft hier geen reactie op gegeven.
|