De puzzel-adventure Cocoon is de nieuwste titel van Jeppe Carlsen, bekend als lead gameplay designer van Limbo en Inside. Met deze nieuwe titel neemt hij ons mee op avontuur door werelden binnen werelden.
In Cocoon bestaat iedere wereld binnen een orb die je op je rug mee kunt nemen. Door tussen deze werelden te springen, ze te combineren, te manipuleren en te herschikken dien je puzzels op te lossen. Dit alles terwijl je interactie voert met buitenaardse omgevingen en biomechanische apparaten die zijn achtergelaten door een oude beschaving.
Ieder van de orbs heeft een kwaliteit die je vrij kunt spelen, zodat ze dienen als een uniek hulpmiddel die je weer kunt gebruiken in een andere wereld. Op deze manier ontdek je verborgen wegen en objecten, of kun je projectielen afvuren om schakelaars mee om te zetten. De werelden worden ieder beschermd door grootse vijanden die je in een gevecht zult moeten verslaan, waarbij de ontwikkelaar ieder gevecht uniek heeft willen maken.
Het eindresultaat is vanaf 29 september te beleven op de PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series en via Game Pass.