Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, heeft niet lang nodig gehad om zijn Kickstarter doel te halen. De game, afkomstig van Patapon bedenker Hiroyuki Kotani en de man die verantwoordelijk was voor de muziek, had net iets meer dan 45 minuten nodig om $347,378 binnen te halen, met dank aan 2,844 backers.
[Update] De Kickstarter campagne is een groot succes en inmiddels zijn er diverse stretchdoelen behaald. Toen de grens van 75 miljoen Yen werd behaald verzekerde gamers zich van een release op de Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4 en PlayStation 5, naast de eerder bekend gemaakte PC-versie.
Hier bleef het niet bij, ook de doelen voor een online mode, minigame, muzikale samenwerking met David Wise, een chiptunes versie, de My Room and Base Upgrades, vuurwerk, orkestrale muziek en een extra zeldzaamheidsniveau zijn inmiddels behaald. De ontwikkelaar heeft al gezegd dat er meer stretchdoelen zullen volgen.
[Eerder bericht] Hoewel de hoofdgame hiermee gerealiseerd is heeft de ontwikkelaar nog diverse stretchdoelen. De eerste, waarvoor ze streefden naar $347,000, is een online mode die al gerealiseerd is, een tweede is $527,000 voor een versie op de consoles. Momenteel staat het bedrag net boven de $390,000, maar met nog 31 dagen te gaan is er genoeg tijd om dit te behalen.
Patapon werd oorspronkelijk uitgebracht in 2007 op de PlayStation Portable en betreft een ritmische 2D platform/actie titel. De naam van de game verwijst naar een leger van oogballen die je kunt commanderen door het gebruik van drumbeats.
Kotani, de designer van de originele Patapon games, gaf al eerder aan dat hij een soortgelijke ervaring wilde realiseren, maar dan met nieuwe elementen. Hij sloot een samenwerking met Sony niet uit voor een traditionele opvolger.