Afgelopen januari vernamen we voor het laatst iets over het multiplayer project rondom The Last of Us franchise. Het betrof slechts één plaatje, maar Naughty Dog's mede-president Neil Druckmann verwees naar juni als de maand waarin we meer zouden horen.
Alvorens het echter juni was vernamen we afgelopen mei dat de ontwikkeling stroef verliep en dat er meer tijd nodig was. Hoewel Naughty Dog de lippen stijf op elkaar blijft houden en geen updates geeft lijkt de toekomst van het project allerminst rooskleurig.
Volgens de website Kotaku zouden er 25 banen geschrapt zijn, hoewel het niet om interne banen ging. Volgens anonieme bronnen betreffen het contractwerkers en dan voornamelijk op de quality assurance-afdeling, alsmede enkele posities bij art en productie. De betrokken medewerkers zou gevraagd zijn om niets naar uiten te brengen en geen ontslagvergoeding zijn aangeboden. Hun contracten verlopen aan het einde van de maand en tot deze tijd zullen ze door blijven werken.
Naughty Dog zou ongeveer vierhonderd full-time medewerkers in dienst hebben en de vraag is nu natuurlijk waarom de contractwerkers vroegtijdig te horen hebben gekregen dat ze niet langer werkzaam zullen zijn bij de studio. Volgens bronnen zouden de medewerkers aan de multiplayertitel hebben gewerkt en hoewel deze niet is geannuleerd zou de ontwikkeling wel op pauze zijn gezet.
De ontwikkelaar heeft zelf geen reactie gegeven op het gerucht.
|