Gisteren liet Legend of Zelda producer Eiji Aonuma doorschemeren dat de volgende uitgave binnen de franchise geen vervolg lijkt te gaan worden op Tears of the Kingdom. Toch betekent dit niet dat de ontwikkelaar terug zal keren naar het oude, lineaire concept.
Diverse fans hebben Aonuma gevraagd of de serie een duik in het nostalgische verleden kan nemen, waarbij de ervaring op een lineaire wijze werd gepresenteerd. Een benadering die haaks op het concept van Breath of the Wild en Tears of the Kingdom staat, alwaar je als speler juist een grote mate van vrijheid hebt en in zekere zin je eigen weg bepaald.
In gesprek laat de producer weten dat games waarin je specifieke stappen moet ondernemen om taken te volbrengen een benadering uit het verleden is.
quote: “Nou, ik denk dat wij als mensen de neiging hebben om iets te willen dat we momenteel niet hebben, en er is een beetje een ‘gras is groener’-mentaliteit.
Maar ik denk ook dat met de vrijheid die spelers hebben in de recentere games in de serie … er nog steeds een vast pad is, het is toevallig het pad dat ze hebben gekozen. Dus ik denk dat dit iets is dat ik mezelf graag herinner aan de huidige games die we maken.
Maar het is ook interessant als ik mensen die dingen hoor zeggen, omdat ik me afvraag: 'Waarom wil je terug naar een soort spel waarin je beperkter bent in het soort dingen of de manieren waarop je kunt spelen?' Maar ik begrijp dat verlangen dat we hebben naar nostalgie wel, en dus kan ik het ook vanuit dat perspectief begrijpen.”
Zien jullie liever een terugkeer naar de oudere games, of juich je het toe dat Nintendo de meer open benadering blijft gebruiken?
|