Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Nieuwe details van Final Fantasy VII Rebirth


Door Rene Groen op 20-12-2023 om 16:07

Op 29 februari gaat de remake van Final Fantasy VII verder met het verschijnen van Rebirth op de PlayStation 5. Game Informer werd alvast uitgenodigd om nader kennis te maken en we hebben de details voor jullie op een rij gezet, wel waarschuwen we dat er lichte spoilers in staan.

  • De demo die Game Informer werd getoond speelt zich af in de Junon-regio en vindt ongeveer tien uur na het begin van het hoofdverhaal plaats. Het gebied bestaat grotendeels uit een graslandschap, maar kent ook enkele bergachtige gebieden met kliffen.
  • De gebieden worden afzonderlijk op de kaart gemarkeerd, maar je kunt er naadloos tussen wisselen.
  • Nieuw is de stad Crow's Nest, die in het origineel niet bestond. Het is een naburige stad van Junon, waar hetzelfde anti-Shinra-sentiment bestaat. Het dient als een hub voor sidequests en minigames.
  • De ontwikkelaar heeft nieuwe steden aan het spel toegevoegd om meer diepgang te bieden. Ook zijn ze bedoeld om bij te dragen aan een breder wereldbeeld.
  • Na het voltooien van bepaalde missies worden extra steden ontgrendeld.
  • Sidequests spelen een cruciale rol. De bedoeling van de ontwikkelaar is dat spelers gemotiveerd worden om deze extra avonturen op te zoeken.
  • Een deel van het spel draait om het redden van Yuffie en de stad Under Junon.
  • Er is een grote mate van vrijheid om je eigen beslissingen te nemen na het voltooien van de hoofdmissies. Je hoort bijvoorbeeld verhalen over anti-Shinra-mensen die in Under Junon wonen en praten over de stad Crow's Nest. Je kunt vervolgens zelf besluiten om Crow's Nest te bezoeken en mensen te redden.
  • De sidequests bieden inzichten in de wereld en haar bewoners. Het belangrijkste is echter het verdiepen van de relaties tussen de personages. Op deze manier breidt het voltooien van sidequests de relaties tussen Cloud en bepaalde ondersteunende personages uit. Red XIII fungeert bijvoorbeeld als een secundaire hoofdrolspeler in een specifieke zoektocht, die de relatie met Cloud verdiept.
  • Terwijl de groep naar een vuurtoren gaat voegt Cait Siths zich bij hen. In navolging van het originele vechtsysteem uit de PlayStation gebruikt Cait Sith veel op geluk gebaseerde mechanica. Hij kan een Moogle oproepen om zijn vechtstijl te veranderen, waarbij de Moogle fungeert als een AI-gestuurde party member. Als zijn HP is leeggelopen verdwijnt deze en zal Cait Sith hem opnieuw op moeten roepen.
  • De bewegingsvrijheid is verbeterd. In tegenstelling tot het origineel hoef je niet langer je weg in de bergen te vinden, Cloud is nu een stuk wendbaarder en kan op kleinere kliffen en richels klimmen.
  • Chocobo's hebben geavanceerde vaardigheden, zoals het beklimmen van hoge muren of zweven, waardoor het gezelschap meer bewegingsvrijheid krijgt.
  • In de demo nadert de groep een verlaten vuutoren waar ze worden begroet door Kyrie. Ze verscheen voor het eerst in het Final Fantasy VII-boek The Kids Are Alright: A Turks Side Story. In Rebirth is ze gedurende het hele verhaal in verschillende delen van de wereld te vinden. Kyle probeert een huurlingenbedrijf te runnen, maar tot nu toe heeft ze geen klanten weten te werven. Haar probleem is dat ze voor haar winkel een lied afspeelt dat monsters aantrekt en potentiële klanten afschrikt. Kyrie vraagt Cloud, Red XIII en de groep om haar te helpen met haar monsterprobleem en wil Red XIII als huisdier, wat hij weigert.
  • In Crow's Nest kom je voor het eerst in aanraking met een strategisch kaartspel dat over de hele wereld gespeeld wordt. De ontwikkelaar wil alleen nog niets kwijt over de mechanieken, wel leren we dat er overal NPC's zijn tegen wie Cloud het spel kan spelen.
  • Cloud komt in de stad een piano tegen en in de wereld kom je bladmuziek tegen die je hier af kunt spelen. Dit gaat middels een ritmische minigame waarvoor je de analoge sticks gebruikt om de juiste noten te spelen, evenals de face buttons om octaven te veranderen. De minigame zal op de hogere niveaus extreem complex worden. In de Freeplay-modus ben je vrij om hiermee te oefenen en de ontwikkelaar verwacht een in-game community an pianisten te creëren die hun favoriete stukken zullen spelen en online zullen delen.
  • Hoewel Sephiroth in Rebirt niet zo overweldigend lijkt als in het origineel is zijn kracht nog steeds indrukwekkend.
  • Game Informer noemt het verfijnde vechtsysteem 'geweldig'.
  • Het vechtsysteem, dat is gebaseerd op het vullen van de ATB-beter en de synergie-vaardigheidsmeter, werkt naadloos in realtime.
  • Er zijn zogenaamde World Intel-missies die worden toegewezen door Chadley. Deze missies vereisen het verkennen en verslaan van specifieke soorten monsters in de Junon-regio binnen een bepaalde tijd.
  • In de demo was er een baasgevecht in Under Junon tegen de "Terror of the Deep". In het origineel voor de PlayStation heette deze baas "Bottomswell" en naast de naam zijn er ook enkele ander everanderingen doorgevoerd, waaronder een reeks waarin het monster de bondgenoten opsluit in waterbollen.
  • Als je alleen het hoofdverhaal wil doorlopen kun je ongeveer veertig uur aan content verwachten, wanneer je ook diep in de side-content wil duiken kun je ongeveer zestig uur aan gameplay verwachten. Behoo je tot de meest fanatieke spelers? Dan is de verwachting van de ontwikkelaar dat je over de honderd uur zult gaan.


16:12  Metacritic zet de slechtste games van 2023 op een rij
15:42  The Cub in januari naar PC, PlayStation en Switch, Xbox versies uitgesteld
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (37.74.94.xxx) op 21-12-2023 om 15:35
Klinkt allemaal positief vond de eerste te kort en te lineair

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Final Fantasy VII Rebirth
Type:
Game
Releasedatum:
29-02-2024
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media