Een heel stuk teruglopen, of op een knop drukken om direct naar dat punt te gaan? Veel gamers kiezen voor het laatste, de mogelijkheid tot fast-travel is er namelijk eentje die je een hoop tijd bespaart. Toch is Hideaki Itsuno, de regisseur van het aankomende Dragon's Dogma II, hier geen fan van.
In gesprek met IGN laat hij weten dat fast-travel een zwaktebod is voor een game, het betekent namelijk dat designers het reizen simpelweg niet leuk hebben gemaakt:
quote: "Reizen is saai? Dat is niet waar. Het is alleen een probleem omdat je game saai is. Het enige wat je moet doen is reizen leuk maken [...] Dat is waarom je dingen op de juiste locatie moet plaatsen zodat spelers ze kunnen ontdekken, of je kunt vijandige verschijningsmethoden bedenken die elke keer een andere ervaring creëren, of spelers in blinde situaties dwingen waarin ze niet weten of het tien meter voor hen veilig is of niet.”
Als je met deze kritiek komt moet je het zelf natuurlijk beter doen, en volgens Itsuno is dit zeker het geval voor Dragon's Dogma II, dat op 22 maart verschijnt. Volgens hem is er veel werk gestoken in het design van de game, waarbij je iemand tegen kunt komen of er iets zal gebeuren: "We hebben een soort kaart ontworpen waar spelers zelf de beslissing kunnen nemen of ze met een fiets of te voet zullen reizen om van de reis te genieten."
|