Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

"Immortals of Aveum kostte $125 miljoen en was een vreselijk idee"


Door Rene Groen op 13-02-2024 om 15:14
Bron: IGN

Als nieuwe, onafhankelijke studio direct de ambitie uitspreken om een AAA-game te maken en hier ook nog eens de mogelijkheid voor krijgen lijkt een jongensroom. Toch resulteerde het voor Ascendant Studios eerder in een nachtmerrie, zo werd Immortals of Aveum matig ontvangen en niet goed verkocht.

Ascendant Studios werd opgericht door voormalig Electronic Arts en Sledgehammer Games creative director Bret Robbins. Zijn doel was om een science-fiction singleplayer shooter te maken met een focus op magie, een idee dat Electronic Arts ook wel zag zetten en als uitgever optrad.

Toen de game afgelopen augustus eenmaal werd uitgebracht was er onder gamers weinig reden tot vreugde. Op de PC kampte het spel met prestatieproblemen en ook op de consoles wisten ze geen grootse indruk achter te laten. In onze recensie gaven we het een 65 en schreven we:
quote:
"Immortals of Aveum is als een shooter waarbij de geweren zijn ingeruild voor magie. Een prima uitgangspunt wat resulteert in leuke gameplay, alleen maakt de ontwikkelaar het zichzelf moeilijk door de aspecten eromheen minder goed uit te werken."

Slechts drie weken na de release moest de studio bijna de helft van hun personeel ontslaan na teleurstellende commerciële resultaten. Een voormalig medewerker laat nu tegenover IGN weten dat het "verschrikkelijk idee" was om een singleplayer AAA shooter uit te brengen binnen de huidige gamemarkt.

Volgens hem werd de studio overbelast met hun debuutproject. Uiteindelijk kostte de ontwikkeling $85 miljoen, terwijl Electronic Arts ook nog eens $40 miljoen uittrok voor marketing en distributie.
quote:
"Zeker, er zat serieus talent in het ontwikkelingsteam, maar proberen een AAA-shooter voor één speler te maken in de huidige markt was echt een vreselijk idee, vooral omdat het een nieuw IP was dat ook gebruik probeerde te maken van Unreal Engine 5. De lancering was uiteindelijk een opgeblazen, repetitieve campaign die veel te lang duurde."



15:59  Hi-Fi Rush en Pentinent eerste Xbox games die naar PS5 en Switch komen?
15:01  PC-versie van The Thaumaturge uitgesteld
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (89.205.143.xxx) op 13-02-2024 om 15:33
Zoveel geld voor zo'n flut spel. Ongelofelijk. Net als callisto protocol.

Asianator op 13-02-2024 om 20:56 [Niv: 164 / Exp: 8198]
Gast (89.205.143.xxx),
Beide zijn goede games. Ze zijn gewoon geen €79*99 waard. En dat geldt voor veel meer games. Een 'flut spel' zoals jij zegt ziet er anders uit.

Waarschijnlijk heb je de games zelf niet gespeeld en ga je uit van de reviews van 'betrouwbare' websites en de vijf minuten gameplay die je op YouTube hebt gezien.

Gast (185.220.101.xxx) op 14-02-2024 om 15:20
Ja, voor 40 euro was veel beter geweest.

Gast (86.86.138.xxx) op 14-02-2024 om 15:30
Ik heb Immortals uit een sale geplukt op de Epic Games Store voor 12 euro. Prima game, wel wat irritante bugs welke je kan uitzetten door DLSS uit te zetten.

De grootste fout die ze gemaakt hebben is de game in het hoog seizoen lanceren. Het begin van deze maand was droog, dit had een prima periode voor een nieuwe Game geweest

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Immortals of Aveum
Type:
Game
Releasedatum:
22-08-2023
Ontwikkelaar:
Ascendant Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:
Geen media gevonden