Sonic is al een tijdje te zien op een console die niet van Sega is: de Gamecube.
Het ging hier alleen om ports die een extraatje bevatten in de vorm van bijvoorbeeld de connectivity met de GBA. Deze maand kwam er eindelijk een echt nieuw deel in de serie: Sonic Heroes
De levels zijn op zich leuk opgebouwd en bestaan, zoals ik al eerder vermelde, uit verschillende thema’s. Denk hierbij aan o.a. het level in de heuvels en het casino level.
Het is de bedoeling dat je zo snel mogelijk aan het eind van het level komt. Geen saaie zoektochten meer enz. Onderweg moet je hier en daar wat vijanden verslaan en stukjes vliegen en springen. Onderwijl moet je vrij vaak wisselen van figuurtje, omdat je met bijv. Sonic niet over grote afgronden kunt vliegen. Het gaat allemaal ontzettend snel en dat is een verademing voor de fans van de oude Sonic games. Eindelijk een Sonic game die de oude serie eer aan doet. Tot hier helaas, want er valt wel het een en ander op te merken aan Sonic Heroes.
De camera. Een ontzettend belangrijk deel van de gameplay werkt gewoon niet. Vooral als je snel aan het rennen bent wil het nog wel eens gebeuren dat de camera plotseling draait, waardoor je controls dus ook draaien en je dus keihard de afgrond in racet. Of je staat op een platform te vechten en de camera staat veel te dicht op de actie. Hierdoor stort jij voor de zoveelste keer in de afgrond en geloof mij, dat gaat op den duur ontzettend frustreren. Ik ben niet iemand die snel opgeeft of kwaad met controllers gaat smijten, maar deze game dreef mij vaak tot het randje van krankzinnigheid. Tevens is het spel niet al te lang (14 levels per team) en aangezien je vooral de eerste paar levels zo doorbent zul je al snel het eindscherm voorbij zien komen. De eerste drie uur dat je speelt is de game best leuk en bij vlagen geniaal (als je met de snelheid van het licht door loopings scheurt), maar op den duur begint het toch wat te vervelen, omdat de game in herhaling valt. Ik heb het rennen, vechten, vliegen patroon dan wel gezien en verlang naar wat nieuws.
Aan het eind van elk thema wacht een eindbaas. Een aantal van deze gigantische robots zijn best leuk om te verslaan. Maar helaas gaat Sega ook hier weer een aantal keer de mist in. Een aantal keer kreeg ik het gevoel dat ze geen enkele inspiratie hebben bij Sonic Team, aangezien een aantal bazen bestaan uit het simpel in elkaar meppen van een paar groepen “gewone” vijanden. Dit slaat helemaal nergens op, aangezien je in de levels ook al bezig bent met het molesteren van brokken schroot. Helemaal triest wordt het als tijdens het knokken de camera weer gaat flippen, waardoor je het zich op de actie wordt ontnomen.
|